Nowa kampania ma przede wszystkim poprawić postrzeganie komunikacji miejskiej i zaprezentować ją jako nowoczesną i przyjazną. BKM chciałby pokazać się jako przewoźnik posiadający innowacyjne rozwiązania, uwzględniający potrzeby osób niepełnosprawnych i dbający o środowisko m.in. przez zakup autobusów spełniających surowe normy emisji spalin.
By hasła te trafiły do białostoczan, zaplanowano emisję około 150 reklam w trzech największych białostockich radiach. Reklamy i spoty pojawią się również w autobusach oraz na przystankach. Dodatkowo, na terenie Białegostoku i gmin ościennych, zostanie rozdanych około 200 tys. ulotek.
Firma, która zwycięży w rozpisanym właśnie przetargu ma zająć się również projektem plakatów i naklejek prezentujących możliwości i instrukcję nowych rozwiązań, które wkrótce zostaną wprowadzone - dynamicznej informacji pasażerskiej i karty miejskiej. Logotypami BKM zostaną oznakowane wiaty przystankowe, gdzie będą umieszczone jednolite tablice informacyjne. Dodatkowo ma być ujednolicony wizerunek autobusów.
W ramach działań promocyjnych ma się też poprawić postrzeganie kierowców "empeków" - dostaną oni nowe stroje i identyfikatory.
Cała koncepcja reklam ma zawierać się w haśle "Bliżej celu" - motywacją do skorzystania z usług komunikacji miejskiej jest potrzeba dotarcia w wybrane miejsce, a celem, do którego dąży miasto - stworzenie wysokiej jakości transportu publicznego.
Chętni do promocji białostockich "empeków" mogą składać swoje oferty do 11 sierpnia. Cała kampania reklamowa ruszy zaś w listopadzie.