Znany twórca deserów oraz ciast bez cukru - Fit Cake jest już znany w wielu polskich miastach. Tym razem białostocka sieć franczyzowa chce być nie tylko flagowym przedstawicielem zdrowego stylu życia, ale też stanąć na czele ekologicznej rewolucji w branży gastronomicznej. Wprowadzone zostaną innowacyjne rozwiązania, jak np. przejście na opakowania biodegradowalne, eliminacja plastiku z procesów produkcyjnych i współpraca z organizacją Posadzimy.pl w celu zalesiania. Trudno się nie zgodzić, że jest inspirującym przykładem dla innych przedsiębiorstw.
- Dla nas ta inicjatywa to nie tylko kwestia biznesu, to głębokie przekonanie. Wywodzimy się z północno – wschodniej Polski, gdzie lasy są nieodłączną częścią naszej tożsamości. Chcemy, aby nasza marka była symbolem odpowiedzialności za przyszłość, zarówno dla naszych klientów, jak i dla środowiska naturalnego. To sprawiło ,że rozbudowaliśmy nasz Wielki Włochaty Cel o bardzo ważny aspekt – PLANETA i do 2026 roku chcemy posadzić minimum 1000 drzew . W 2022 udało nam się uruchomić machinę, sadząc 100 sztuk, ale już w 2023 posadziliśmy ćwierć tysiąca - mówi Rafał Kościuk, właściciel marki Fit Cake.
Największa, przełomowa wręcz zmiana, dotyczy opakowań. Osoby kupujące produkty Fit Cake mogą zapomnieć o plastikowych opakowaniach, teraz dostaną je w lepszych, bo biodegradowalnych. To nie jedyny krok firmy, jeśli chodzi o walkę z plastikiem, który jest ogromnym zagrożeniem dla naszego środowiska.
- Już jakiś czas temu zrezygnowaliśmy z plastiku na rzecz papieru, ale wiemy, że każdy materiał ma swoje konsekwencje ekologiczne. Chcemy być pewni, że wnosimy pozytywny wkład w nasze ekosystemy. Nasza praca nad zalesianiem to sposób na uzyskanie realnych efektów ekologicznych i zrównoważonych - dodaje Rafał Kościuk. - W dobie wysokich cen uczymy oszczędzać wodę i prąd naszych franczyzobiorców.
Fit Cake chce sadzić lasy
Sieć franczyzowa z Białegostoku chce też przyczynić się do zalesiania różnych obszarów naszego kraju, szczególnie tych dotkniętych deforestacją. W tym celu rozpoczęto współpracę z organizacją posadzimy.pl.
- Współpraca z Posadzimy.pl to dla nas ukłon w stronę lokalnej społeczności i przyszłych pokoleń. Nasze korzenie sięgają ziemi, więc troska o nią jest naszym obowiązkiem. Naszym celem jest nie tylko tworzenie zdrowych dań, ale również przekształcanie naszej działalności w pozytywny wpływ na nasze otoczenie. Nasz wkład w walkę ze zmianami klimatycznymi to nie tylko trend, to nasza misja. Pragniemy promować nie tylko zdrowe odżywianie, ale również dbałość o planetę, na której żyjemy - podkreśla Rafał Kościuk.
Już jakiś czas temu zostały także podjęte kroki, które mają na celu zmniejszyć emisję dwutlenku węgla. W związku z tym firma zainwestowała w technologie, które pozwalają na efektywniejsze zarządzanie energią i ograniczenie zużycia wody. Właściciele marki starają się także używać lokalnych produktów, co bez wątpienia redukuje emisję dwutlenku węgla związaną z transportem. Firma dba także, by jak najmniej surowców, potrzebnych do przygotowania oferowanych przez nią produktów, było marnowanych.
24@bialystokonline.pl