Za pośrednictwem poczty elektronicznej pomocy udziela Stowarzyszenie Konsumentów Polskich. Każdy konsument mający problem z nieuczciwym przedsiębiorcą może liczyć na wsparcie specjalistów. Wystarczy skorzystać, ze specjalnego adresu porady@dlakonsumentow.pl. Pomoc prawna jest bezpłatna. W wypadku, gdy sprawa wymaga bezpośredniej konsultacji eksperta dyżurujący prawnicy wskażą właściwą instytucję lub organizację.
UOKiK przypomina, że pomocy w przypadku problemów z nieuczciwym przedsiębiorcą można szukać też pod bezpłatną linią konsumencką 800 007 707, prowadzoną przez Federację Konsumentów. Porady prawne można uzyskać także bezpłatnie u miejskich lub powiatowych rzeczników konsumentów. W ramach działań edukacyjnych wspierających działania instytucji pomagających bezpośrednio konsumentom Urząd przygotował na swojej stronie internetowej specjalne poradniki w formie najczęściej zadawanych przez konsumentów pytań i odpowiedzi.
anna.d@bialystokonline.pl