We wtorek (28.03) wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit podpisał skierowanie na przetargi dotyczące realizacji dwóch "łomżyńskich" odcinków drogi ekspresowej S61 Via Baltica.
Pierwszy - od węzła "Łomża Południe" (z węzłem) do węzła "Łomża Zachód" (bez węzła) - liczyć będzie łącznie 7,17 km (dodatkowo z budową 8,9 km drogi krajowej nr 63), zaś drugi - od węzła "Łomża Zachód" (z węzłem) do węzła "Kolno" (bez węzła) - 12,99 km długości (wraz z budową 6,9 km drogi krajowej nr 64), gdzie powstanie najdłuższy (1200 m) most w woj. podlaskim - nad doliną Narwi. Oba odcinki stanowią całą obwodnicę Łomży, dzięki czemu po ich wybudowaniu ruch tranzytowy ominie miasto od północy i zachodu.
Rozstrzygnięcie przetargu nastąpi najprawdopodobniej w maju. Przy dokonywaniu wyboru najkorzystniejszej oferty - oprócz ceny - stosowane będą także kryteria jakościowe: właściwości przeciwpoślizgowe nawierzchni, równość podłużna nawierzchni, personel wykonawcy, zagospodarowanie gruntu rodzimego i termin realizacji kontraktu.
Całość inwestycji będzie realizowana w systemie "Projektuj i Buduj", w oparciu o najnowsze materiały i technologie. Pochłonie ona ok. 1 mld 250 mln zł.
Inwestor - Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad - wymaga, aby prace projektowe i roboty budowlane, wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie, zostały ukończone w terminie nie dłuższym niż 37 miesięcy od daty zawarcia umowy (nie wliczając do czasu realizacji robót okresów zimowych).
Jednocześnie zamawiający ustalił minimalny termin realizacji, który wynosi 31 miesięcy od daty zawarcia umowy (wraz z uzyskaniem decyzji o pozwoleniu na użytkowanie), zgodnie z przyjętym kryterium oceny ofert "Termin realizacji zamówienia".
Zamówienie jest przewidziane do współfinansowania ze środków pochodzących z Unii Europejskiej oraz ze środków będących w dyspozycji Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad.
ewa.r@bialystokonline.pl