Prezydent Białegostoku już ogłosił konkurs na dyrektora Samodzielnego Szpitala Miejskiego im. PCK.
Niezbędne wymagania, jakie są stawiane kandydatom na to stanowisko to wyższe wykształcenie, co najmniej 5-letni staż pracy na stanowisku kierowniczym albo ukończone studia podyplomowe na kierunku zarządzanie i co najmniej 3-letni staż pracy oraz brak prawomocnego wyroku za przestępstwo popełnione umyślnie.
Wśród dodatkowych wymagań stawianych nowemu szefowi placówki są m.in.: znajomość aktów prawnych w zakresie działalności leczniczej, zawodów medycznych, finansów publicznych, świadczeń opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych, prawa zamówień publicznych, prawa pracy oraz praw pacjenta czy umiejętność pozyskiwania środków zewnętrznych, w tym pomocowych UE w zakresie ochrony zdrowia.
Oprócz standardowych dokumentów kandydaci będą musieli przedstawić koncepcję pracy szpitala na najbliższe 6 lat, która obejmie sprawy organizacyjne, ekonomiczne, prawa pacjenta i jakość usług.
Białostocki magistrat będzie przyjmował dokumenty do 15 września. Potem odbędą się rozmowy z poszczególnymi kandydatami.
Szpitalem Miejskim im. PCK od 2003 r. kieruje Krzysztof Teodoruk. W tym roku chciał przejść na emeryturę.
Szpital Miejski im. PCK w Białymstoku obchodzi swoje 60-lecie. Zaczął działać 1 marca 1960 r. Tego dnia w budynku przedwojennego Gimnazjum Hebrajskiego otwarto szpital, który był jedyną placówką leczniczą na terenie miasta podporządkowaną Prezydium Miejskiej Rady Narodowej. Szpital miał 91 łóżek, składał się z dwóch oddziałów chorób wewnętrznych. Jego pierwszym dyrektorem był dr Mieczysław Nietupski.
ewelina.s@bialystokonline.pl