Zima w tym roku jest jak na razie dość łagodna. Nie sprzyja to rozwojowi branży węglowej.
- Jednak mimo bardzo słabej koniunktury, spowodowanej wyjątkowo ciepłą jesienią i początkiem zimy, udało nam się zwiększyć sprzedaż Eco Powera o kilkadziesiąt procent rok do roku. To efekt konsekwentnej realizacji strategii spółki, zakładającej systematyczny rozwój sieci sprzedaży przy zachowaniu najwyższej jakości produktu, co przełożyło się na długofalowy efekt wzrostu sprzedaży – informuje Grzegorz Dworakowski, dyrektor ds. rozwoju rynku towarów konfekcjonowanych Barter SA.
Współcześnie coraz więcej osób dba o środowisko. Dlatego ludzie chętniej kupują ekologiczny opał o niskiej zawartości siarki i dużej kaloryczności. Firma uważa, iż wzrost sprzedaży jest dowodem na to, że warto było inwestować w jakość sprzedawanych produktów. Sukces nie byłby także możliwy, gdyby nie efektywna dystrybucja. Od roku Barter SA sprzedaje konfekcjonowany węgiel m.in. poprzez sieć "U Górnika".
- W grudniu liczba naszych składów węglowych, rozlokowanych w całym kraju w ramach tej sieci, wzrosła do 400 i nadal zwiększa się – mówi Dworakowski. - Dzięki temu nasi klienci mają stały dostęp do naszych produktów i pełną obsługę - dodaje.
Barter SA ma wielu klientów z zagranicy, m.in. z Irlandii, Estonii, Litwy oraz Łotwy. Firma prowadzi też rozmowy handlowe, dotyczące eksportu do Słowacji, Czech oraz wschodnich landów niemieckich.
justyna.k@bialystokonline.pl