Od 13 czerwca do 3 lipca będzie trwała pierwsza w Unii Europejskiej społeczna kampania antyprzemytnicza realizowana przez polską Służbę Celną. Obejmie 4 wschodnie województwa położone na granicy celnej z Rosją, Białorusią, Ukrainą, a także na granicy państwowej z Litwą.
Kampania skierowana jest nie tylko do obecnych lub potencjalnych przemytników i osób sprzedających przemycane towary, ale także do tych, którzy kupują rzeczy z przemytu i ogółu społeczeństwa dającego przyzwolenie na przemyt.
Kampania ma informować o karach, jakie grożą przemytnikom oraz edukować na temat szkodliwości procederu, który jest szkodliwym zjawiskiem tak państwa, jak i dla ogółu społeczeństwa: zmniejsza dochody budżetowe oraz negatywnie wpływa na legalną produkcję (trzeba jej mniej, mniej też trzeba miejsc pracy).
Kampanii towarzyszyć będą m.in. hasła:
Czy twój samochód jest dla Ciebie ważny?
Nie przemycaj. To przestępstwo za które może być skonfiskowany twój samochód.
Czy szacunek jest dla Ciebie ważny?
Nie przemycaj. Nikt nie szanuje przestępcy.
Czy 2 lata Twojego życia mają dla Ciebie znaczenie?
Nie przemycaj. To przestępstwo za które możesz stracić wolność.