Czołowy amerykański magazyn branżowy "Adweek" z siedzibą w Nowym Jorku uznał serię spotów PAIiIZ, reklamujących Polskę Wschodnią, za najlepszą kampanię tygodnia.
Fot: PAIiIZ
Niekonwencjonalna seria reklam z cyklu "Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej", w której twórcy odeszli od przedstawienia typowych obrazów w stylu: piękny pejzaż czy biznesmeni w garniturach wymieniający uścisk dłoni na tle drapaczy chmur, zachwyciła amerykańskich ekspertów branży reklamowej.
W trzech 30-sekundowych spotach padają pytania: "Co powiesz swojemu psychoanalitykowi, kiedy zapyta: dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej?", "Co powiesz swojemu dziecku...", "Co powiesz swojemu teściowi..." ("What will you say when your father-in-love asks: why didn't you invest in Eastern Poland?"). Polska Wschodnia pokazywana jest w nich jako nowe tereny inwestycyjne w Unii Europejskiej.
Kampania zachęcająca do rozpoczęcia działalności biznesowej w Makroregionie skierowana jest przede wszystkim do szefów koncernów międzynarodowych, liderów opinii, międzynarodowych firm konsultingowych obsługujących inwestorów zagranicznych. Oprócz humorystycznych spotów w jej ramach powstał dwuminutowy film przedstawiający 5 województw. Znajdziemy w nim m.in. przebitki na Białystok.
Spoty oraz reklamy prasowe publikowane są w polskich telewizjach informacyjnych: TVN24, TVN CNBC, Polsat News, TVP Info, tygodnikach: Newsweek, Polityka, Wprost, na portalach: onet.pl, interia.pl. gazeta.pl, egospdoarka.pl oraz w międzynarodowych mediach ekonomicznych: CNN, The Econimist, FT online, CNN online.
Kampanię przygotowała Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych.
Ewelina Sadowska-Dubicka
ewelina.s@bialystokonline.pl
ewelina.s@bialystokonline.pl
Przeczytaj także