Mieszkańcy mają możliwość łatwiejszego kontaktu z urzędem - wszystko dzięki uruchomionej infolinii (85 879 79 79), która cieszy się ogromną popularnością. Od jej uruchomienia w 2014 roku do połowy roku 2019 konsultanci odbierający telefony odnotowali aż 257 808 połączenia. Jeśli zaś chodzi o sam 2019 roku, to do 30 czerwca takich połączeń było ponad 30 000.
Interesanci najczęściej pytają o rejestrację pojazdów, dowody osobiste i prawa jazdy oraz akty Urzędu Stanu Cywilnego. Jest też dużo pytań związanych z zakładaniem i prowadzeniem działalności gospodarczej. Mieszkańcy szukają również informacji o podatkach i sytuacji na drogach. Ponadto zgłaszają uwagi dotyczące np. czystości w naszym mieście.
– Z infolinii korzysta wielu mieszkańców Białegostoku, którzy dzięki temu załatwiają urzędowe sprawy szybciej niż wcześniej. Liczba zrealizowanych połączeń potwierdza, że jej uruchomienie było dobrym pomysłem – powiedział prezydent Tadeusz Truskolaski.
Infolinia działa w poniedziałki od godz. 8.00-17.00, w pozostałe dni tygodnia w godz. 7.30-15.30 oraz w otwarte soboty w godz. 8.00-12.00. W poniedziałki konsultanci odbierają średnio około 300 połączeń, zaś od wtorku do piątku interesanci dzwonią ponad 200 razy dziennie. W soboty telefonów jest mniej – w ostatnich miesiącach było ich każdorazowo kilkanaście.
ewa.r@bialystokonline.pl