Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2022-09-02 - 2022-09-04
PROGRAM:
Piątek (2.09)
Centralny Salon Ambientu, Aula Magna, Pałac Branickich
godz. 19:00 No Moon ambient set
godz. 20:00 Marta Forsberg
godz. 21:00 Claudio PRC ambient live
Beats. Stage / Stadion Miejski
godz. 21:00 Kevin Murf
godz. 22:00 Holy Other live
godz. 23:30 Mor Elian
godz. 01:00 LCY
godz. 02:30 DJ Hype
Pozdro Techno Stage / Stadion Miejski
godz. 21:00 Anna Borsuk b2b Daisy Cutter
godz. 23:00 No Moon
godz. 00:00 Cyrk live
godz. 01:00 Reptant live
godz. 02:00 Cyan85
Czwarta Scena Czwórki / Stadion Miejski
godz. 20:30 Bert
godz. 21:45 SWAYZEEEee
godz 23:00 Miły ATZ
godz. 00:00 Pepe.
godz. 01:30 Bert
Secret Stage / Stadion Miejski
godz. 00:00 julek ploski live
godz. 00:30 Daniel Szwed
FOMO Afterparty
godz. 01:00 Vera Logdanidi b2b Laura BCR b2b Błażej Malinowski
godz.04:30 Claudio PRC
Sobota (3.09)
Centralny Salon Ambientu, Aula Magna, Pałac Branickich
godz. 19:00 nthng (ambient set)
godz. 20:00 Simon Scott
godz. 21:00 Rafael Anton Irisarri
Beats. Stage / Stadion Miejski
godz. 21:00 Krenz
godz. 22:15 Lone live
godz. 23:30 DJ Overdose
godz. 01:00 Chloé Robinson
godz. 02:30 Salome
Pozdro Techno Stage / Stadion Miejski
godz. 21:00 Truncate
godz. 23:00 The Lady Machine
godz. 00:30 Dave Clarke
godz. 02:30 Sunil Sharpe b2b Jerome Hill
Czwarta Scena Czwórki / Stadion Miejski
godz. 20:30 Harper
godz. 21:45 Klawo
godz. 23:00 1988: Ruleta show + goście
godz. 00:00 Mr Krime
godz. 01:30 Harper
Secret Stage / Stadion Miejski
godz. 00:00 Furminator
FOMO Afterparty
godz. 01:00 Verlake
godz. 03:30 Dold live
godz. 04:30 Kuf
godz. 06:00 nthng
Niedziela (4.09)
Koncert Zamknięcia, Aula Magna, Pałac Branickich
godz. 19:00 Thomas Köner
godz. 20:00 Dirk Serries
godz. 21:00 Antonina Nowacka
godz. 21:30 Resina pres. Speechless
FOMO Afterparty
godz. 22:00 Jazxing
godz. 23:30 Horse Meat Disco
godz. 01:30 Ceephax Acid Crew
godz. 03:00 Serge
INFORMACJE O ARTYSTACH
Anna Borsuk b2b Daisy Cutter
Daisy Cutter – muzyczną drogę zaczynała jako klasyczna pianistka, a ze sceną elektroniczną związała się, organizując imprezy na skłotach oraz w przeróżnych instytucjach kultury. W swoich setach łączy echno, house i electro z hipnotycznym transem, nie unikając oldschoolowego brzmienia i połamanych rytmów. Występowała w najważniejszych klubach w Polsce obok artystów i artystek takich jak Ben UFO, Sharif Laffrey, Hector Oaks, VTSS, Ossia, Oposition, Dr. Rubinstein.
Anna Borsuk – pochodząca z Kijowa, a mieszkająca w Warszawie DJ-ka związana z kolektywem Sojuz. Jej sety to wybuchowa mieszanka stylów i barw. Odważnie przekracza ramy gatunkowe, czego efektem są pełne energii muzyczne historie.
Kijowsko-warszawski duet młodych DJ-ek związanych ze stołeczną sceną podczas Up To Date Festivalu zaprezentuje premierowy, energiczny set back to back.
Antonina Nowacka
Wokalistka, kompozytorka, artystka dźwiękowa, głęboko zainteresowana naturą dźwięku, a w szczególności jego wpływem na system nerwowy, a także sposobami, w jakie muzyka może wprowadzić wykonawcę i publiczność w określony stan umysłu. Używa głosu jako najbardziej organicznego syntezatora i głównego narzędzia. W swojej twórczości wykorzystuje rozszerzone techniki wokalne inspirowane kulturą ludową i wschodnią.
Ceephax Acid Crew
Andy Jenkinson, czyli Ceephax Acid Crew, to performer, jakich dzisiaj mało. Na każdy swój występ zabiera swoje muzyczne studio – co w erze cyfryzacji muzyki jest rzadkością. Otoczony maszynami perkusyjnymi i syntezatorami każdy utwór wykonuje naprawdę na żywo. Już wkrótce na uptodate’ową publiczność spadnie kwaśny deszcz surowych, analogowych, pełnych życia brzmień. Szykuje się poważne oldschoolowe, acidowe załamanie pogody…
Chloé Robinson
Znana wcześniej jako Barely Legal, przez ponad dekadę zajmowała się eksploracją takich gatunków jak UK bass, grime czy dubstep. Następnie zajęła się produkcją i odbudową fundamentów swojej własnej wytwórni Pretty Weird Records. Dzięki zniewalającej mieszance polirytmicznego techno, electro, UK garage itp., pochodząca z Londynu artystka potwierdza swoje głębokie doświadczenie oraz wszechstronność. Nowy rozdział w twórczości Chloé Robinson to ostateczne potwierdzenie jej kunsztu – nie tylko jako twórczyni, ale i DJ-ki.
Claudio PRC
Claudio PRC jest włoskim specjalistą od deep techno, który czerpie inspiracje z szeroko pojmowanej „muzyki awangardowej” i ambientowej. Od 2006 roku działa jako DJ i producent. Wydawał swoje płyty głównie w Prologue Music, Semantica Records oraz The Gods Planet, której jest współzałożycielem. Od 2018 roku Claudio jest DJ-em rezydentem w jednym z najbardziej cenionych klubów w Pradze – Ankali. W 2020 założył nową platformę poświęconą sztuce i dźwiękowym eksploracjom – 012.
Claudio PRC ambient LIVE AV
Claudio PRC jest włoskim specjalistą od deep techno, który czerpie inspiracje z szeroko pojmowanej „muzyki awangardowej” i ambientowej. Od 2006 roku działa jako DJ i producent. Wydawał swoje płyty głównie w Prologue Music, Semantica Records oraz The Gods Planet, której jest współzałożycielem. Od 2018 roku Claudio jest DJ-em rezydentem w jednym z najbardziej cenionych klubów w Pradze – Ankali. W 2020 założył nową platformę poświęconą sztuce i dźwiękowym eksploracjom – 012.
Podczas Up To Date Festivalu będziemy świadkami premierowego, pierwszego występu live ojca chrzestnego włoskiego, hipnotycznego brzmienia techno. Artysta po raz pierwszy zaprezentuje się w ambientowej odsłonie, z wizualizacjami przygotowanymi specjalnie z myślą o tym koncercie.
Cyan85
Rozpoczął swoją karierę didżejską tuż przed wybuchem pandemii COVID-19. Jest świeżo upieczonym debiutantem ze wschodnich Niemiec, który zwrócił na siebie uwagę dzięki występom w berlińskim Cump Voitax.
Selekcja muzyczna spod szyldu Cyan85 opiera się na energetycznym stylu electro z Detroit, jednocześnie zawierając mieszankę takich gatunków, jak Miami bass, booty house, acid czy b-boy breaks.
Podczas występu na białostockim festiwalu usłyszycie przedstawiciela młodej, niemieckiej fali producentów electro dowożących muzykę tak rasową, jakby wychował się w Detroit w latach dziewięćdziesiątych.
Cyrk LIVE
CYRK to duet koncertowo-studyjny zrodzony z wizji dwóch berlińskich producentów, Samy’ego Goossensa i Pascala Hetzela. W swoich live actach serwują – inspirowaną Detroit – mieszankę techno, acid i electro, a także dzielą się swoją nieskrywaną miłością do italo disco. We wrześniu 2021 roku wydali swój debiutancki album pt. „Escaping Earth” wydany w ramach Childhood Rec.
Daniel Szwed
Współtwórca kolektywu BNNT – wraz z Konradem Smoleńskim, z którym działa w sferze dźwięku i obrazu od 2008 roku. Jeden z najbardziej charakterystycznych polskich perkusistów. W swoich poszukiwaniach stawia na oszczędny zestaw brzmień, szukając nowych faktur i barw dźwięku. Elektryfikuje bębny, na bazie rytmu zapuszcza się w technoidalne formy i metaliczne powidoki. Agresywne zagrania czasem oplata w ziarniste, dronowe pasma, kiedy indziej zahacza o quasi-metalowe formy. Niekonwencjonalnie wykorzystuje perkusję, buduje pogłos, skręca w rejony surowego techno i szorstkiej muzyki noise. Balansuje na granicy elektroakustyki, metalu i industrialu, wyznaczając kierunek miarowym brzmieniem i rytualną formą.
Dave Clarke
Urodzony w Brighton i mieszkający w Amsterdamie producent techno i DJ. Nazwany przez legendę BBC Radio – Johna Peela – „baronem techno”, sam dystansuje się wobec tego typu górnolotnych określeń, podkreślając swoje anarchistyczne i punkowe zacięcie. Jedna z bardziej wyrazistych i zasłużonych dla świata techno postaci. Nieustająco i niestrudzenie oddaje się tworzeniu intensywnego i surowego brzmienia, które nie pozostawia obojętnym. Od ponad trzech dekad zasila swoją muzyką najważniejsze wydawnictwa – z R&S, Skint czy Deconstruction na czele. Z radością informujemy, że Dave Clarke zatrzęsie sceną Pozdro Techno podczas tegorocznej edycji Up To Date Festivalu!
Dirk Serries
Jest kuratorem wytwórni A New Wave Of Jazz, a także uznanym artystą dźwiękowym. Ten belgijski twórca od ponad 30 lat eksperymentuje z muzyką z pogranicza awangardy, industrialu, eksperymentu i ambientu. Swoje dzieła – w latach 1984-2007 – publikował pod pseudonimem vidnaObmana. Późniejsze projekty, takie jak Fear Falls Burning i jego seria Microphonics, sprawiły, że współpracował z takimi postaciami sceny jak Steven Wilson, Justin K. Broadrick, Cult Of Luna czy Steve Roach.
W październiku 2013 roku Dirk Serries ponownie uruchomił swoje klasyczne, ambientowe brzmienie Vidna Obmana z połowy lat osiemdziesiątych i początku lat dziewięćdziesiątych. W przeciwieństwie
do jego oryginalnej muzyki opartej głównie na syntezatorach, ta ambientowa muzyka jest zbudowana z brzmień gitary elektrycznej. Muzyka tworzona przez DS wypływa dźwiękowej czystości, rozmycia harmonii i organicznych faktur, które spowalniają czas do fazy transcendencji.
Ten koncert to powrót legendy ambientu do Białegostoku. Vidna Obmana, Microphonics, Fear Falls Burning, YODOK III – nieważne w jak wielu projektach bierze udział, w każdym tworzy ponadczasową muzykę. I robi to nieprzerwanie od wczesnych lat osiemdziesiątych.
DJ Hype
Od samego początku był DJ-em jednej z londyńskich pirackich stacji Fantasy FM i cieszył się szacunkiem oraz popularnością w międzynarodowym środowisku DJ-skim. Jest również jedną z głównych postaci londyńskiej stacji radiowej Kiss 100, a także uczestnikiem serii kompilacji Suburban Base – “Drum and Bass Selection”. Jako orędownik parkietowej czystości jungle, DJ Hype konsekwentnie występował przeciwko podziałowi jungle na sztuczne, jego zdaniem, sceny pod koniec lat 90.
Nigdy nie stracił kontaktu ze swoimi breakbeatowymi korzeniami, a w 1994 roku założył własną wytwórnię Ganja – wtedy zaczął na poważnie skupiać się na post-rave’owych możliwościach samplowanych breaków. Szczyt jego popularności nastąpił wraz z wydaniem pierwszego LP w 1996 roku pt. “Still Smokin”, czyli kompilacji wydanej wspólnie przez Ganję i wytwórnię Frontline należącą do Cohorta Pascala. Album stał się jedną z najlepiej sprzedających się niezależnych kompilacji jungle.
DJ Overdose
Jeden z filarów holenderskiej sceny electro. Jego unikatowe podejście do tego niezwykłego, wciąż i wciąż odkrywanego na nowo gatunku emanuje atmosferą słynnych muzycznych miast – Hagi i Roterdamu. Słynący z nieprawdopodobnej techniki DJ-skiej, która sprawia, że jest w stanie rozerwać na strzępy zarówno większą scenę, jak i nawiązać kontakt z bardziej kameralną publiką. Dzięki swojemu oddaniu i perfekcyjnej selekcji oraz technice odwiedził ze swoją muzyką najodleglejsze zakątki naszej planety. Występ DJ-a Overdose podczas UTDF 2022 to pozycja obowiązkowa dla każdego miłośnika electro w jego surowym, bezkompromisowym wydaniu.
Dold live
Patrik Eriksson, znany jako Dold, to szanowany i podziwiany nie tylko w swojej ojczyźnie, Szwecji, ale w wśród całej społeczności muzyki elektronicznej twórca i DJ. Wraz z partnerem muzycznej drogi – Kufem – Eriksson założył w 2015 roku wydawnictwo Arsenik, które z biegiem lat stało się domem dla szeroko pojmowanej muzyki elektronicznej z tanecznym zacięciem. Jako producent Eriksson odnajduje się nie tylko na terytorium techno, ale i ambientu, electro czy tzw. IDM. Jego bezkompromisową twórczość cechuje jednak głęboka subtelność. Dold to artysta śmiało sięgający po bogatą, głęboką paletę barw, zdolny do uchwycenia prawdziwie unikatowych brzmień i przełożenia ich na pełną gamę uczuć i emocji.
Furminator
Karkonoski drone-boysband od 2021 roku tworzony przez trzech artystów wizualnych: Stacha Szumski (maszyny elektroniczne), Trash Todd (gitara smyczkowa) i Gregor Rozanski (wokal smyczkowy). Podczas nocy festiwalowej Up To Date Festiwalu zaprezentują specjalny, natrętny i kryptyczny live act.
Holy Other live
Holy Other to angielski muzyk elektroniczny i producent pochodzący ze Stockport w Greater Manchester. Najbardziej znany jest ze swojego albumu Held wydanego nakładem Tri Angle Records. Album zebrał bardzo pozytywne recenzje i znalazł się na wielu listach „Best Of” 2012 roku.
Po upływie kilku lat, w 2021 roku Holy Other powraca z albumem „Lieve”, pierwszym nowym dziełem wydanym od 9 lat otwierając tym samym nowy rozdział swej muzycznej opowieści.
Horse Meat Disco
Jedno z barwniejszych zjawisk współczesnej kultury klubowej! Przed Państwem Horse Meat Disco! Niemożliwe do umiejscowienia na muzycznej mapie brzmienie, skondensowana do granic energia i prawdziwy, nieskrępowany duch radości i wolności. Styl jest HMD jest niepodważalny, podobnie jak pachnąca popem atmosfera autentyczności, jakim przesiąknięte są występy tegoż projektu. Zakorzenione w rytmie, wolności i emocjach, Horse Meat Disco wynosi na światło dzienne ożywczą esencję disco, co w efekcie przynosi barwną i kipiącą energią miksturę klasyki disco, italo, house’u, punk funku i wszystkiego, co tylko jest w danej chwili konieczne, aby wyczarować jedynego w swoim rodzaju ducha queer party.
Początki HMD sięgają 2004 roku i The Eagle, czyli gejowskiego baru w londyńskiej dzielnicy Vauxhall. Po latach niestrudzonej działalności Horse Meat Disco rozwinęło się w potężną siłę – tak w ramach kultury queer, jak i kultury klubowej jako takiej.
Jazxing
Jazxing to gdański duet Mateusza Filipiuka oraz Jakuba Sautycza. Zadebiutował w katalogu wydawnictwa The Very Polish Cut Outs wraz z doskonałym Eddie C w 2014 roku. Od tamtego czasu twórczość duetu pojawiła się również pod szyldem gdańskiego wydawnictwa Polena Rec. oraz w obu „oddziałach” TVPCO – w Father And Son Records And Tapes Maćka Sienkiewicza oraz w Transatlantyku Zambona. Nie tak dawno Jazxing dostarczył też ciepło przyjęty remix Luca Averna & Chrisa Coco dla Eclectics Granta Williamsa. Obecnie Mateusz i Jakub odliczają czas do wydania ich pierwszego LP pt. „Pearls Of The Baltic Sea”, który będzie wydany przez Brighton`s Higher Love. 8 nowych utworów to superautentyczny hołd dla kosmicznej klasyki lat 80. XX wieku i wczesnego balearskiego popu lat 90. Album ukaże się 16 września, a zwiastunem jest singiel pt. „W uścisku”.
Jerome Hill b2b Sunil Sharpe
Jerome Hill to niekwestionowany aktywista kultury na rzecz muzyki techno na całym świecie. Od prowadzenia pięciu niezwykłych i uwielbianych wytwórni płytowych – DON’T, Super Rhythm Trax, Bleeper, Hornsey Hardcore i Fat Hop – po dziesięciolecia spędzone na zarządzaniu sklepami płytowymi i graniu nielegalnych rave w Londynie. Jerome Hill to życie poświęcone muzyce.
Technicznie jeden z najlepszych DJ-ów i jeden z niewielu, który z powodzeniem zintegrował scratching i turntablism z techno i rave – obok jego hip-hopowych, funkowych i soulowych setów – priorytetem Hilla jest zawsze atmosfera i klimat na parkiecie.
Sunil Sharpe jest jednym z najbardziej znanych i lubianych DJ-ów techno w Europie. Zdobył godną pozazdroszczenia reputację jako DJ na początku lat 2000. Prezentował swoją muzyczną selekcję w całej Europie, m.in. w takich klubach, jak Berghain, Tresor, Fabric, Concrete, Sub Club, a także podczas Glastonbury Festival i wielu innych.
W Białymstoku usłyszycie duet herosów znanych z niesamowicie dynamicznych setów UK techno. Zaklinacze gramofonów znani z nietuzinkowego, niespotkanego stylu grania, którzy pomimo wieloletniej znajomości po raz pierwszy spotkają się ramie w ramię we wspólnym występie podczas Up To Date Festival.
julek ploski live
Julian Płoski, urodzony w 1998 roku w Warszawie, to sprawca niemałego zamieszania na rodzimej scenie muzyki eksperymentalnej. Dynamiczny, niestroniący od szalonych poszukiwań twórca, który na swoim koncie ma wydania pod szyldem takich wydawnictw, jak BAS, Gin&Platonic, Glamour.Label czy Pointless Geometry. Uznawany za jednego z ważniejszych rodzimych twórców młodego pokolenia.
Kevin Murf
Warszawski producent, radiowiec i DJ balansujący pomiędzy szorstkimi eksperymentami a leftfield techno i house. W swoich produkcjach tworzy pełne detalu audio-pejzaże o metaliczno-syntetycznym brzmieniu i połamanej rytmice. Związany z paryskim labelem Grid Records.
Klawo
Zespół Klawo zadebiutował w maju 2021 roku singlem pt. “Wdzięczność”. Początki działań Klawo sięgają drugiej połowy 2019 roku, kiedy to Konstanty Kostka został zaproszony do zaaranżowania swojej EP na potrzeby koncertu organizowanego przez CNC – bez użycia samplera, ale za to z całym “live bandem”. Po czterech miesiącach poszukiwań i pierwszych wspólnych próbach okazało się, że nowe aranżacje i energia każdego z członków nowo powstałego zespołu nadała muzyce świeżego groove’u, a oparta na jazzowej improwizacji spontaniczność sprawiła, że ekipa zaczęła grać coraz więcej i wspólnie komponować autorski materiał. Z całą pewnością będzie to największy zespół, jaki wystąpi na tegorocznej Scenie Czwórki UTDF. I z całą pewnością będzie to nieoczywisty koncert jak na Up To Date Festival – jednakowoż wprowadzi Was “funkująco” w dalszą część nocy. Muzyka Klawo jest wydawana przez niezależny trójmiejski label Coastline Northern Cuts.
Krenz
Warszawski producent, reprezentant Muwmentu. W swojej twórczości łączy wpływy muzyki klubowej, głównie brytyjskiego rodowodu (od dubstepu przez jungle), z gęstymi hip-hopowymi instrumentalami. W jego najświeższej twórczości coraz częściej możemy zaobserwować współpracę z członkami Polskiej sceny rapowej, m.in. TONFA, 1988, DJ Zeten, scolop333ndra.
Kuf
Współzałożyciel Arsenik Records. Minimalista do samego rdzenia. Powtarzalność jest zasadą i fundamentem. Postęp jest przereklamowany. Mniej znaczy więcej. Jak wyżej, tak niżej. Niech muzyka mówi sama za siebie.
LCY
Od czasu wydania w 2020 roku debiutanckiej EP-ki, projekt LCY szybko stał się kluczowym dla brytyjskiego “undergroundu”. Multidyscplinarny artyzm i działalność wydawnicza LCY pod szyldem SZNS7N przynoszą konsekwentne wsparcie dla obu projektów ze strony uznanych, światowych mediów, co czyni je jednymi z uważniej obserwowanych brytyjskich przedstawicieli sceny niezależnej. LCY współpracuje z czołowymi artystami, m.in. Krust czy Four Tet, oraz wytwórniami, m.in. Crosstown Rebels czy Sisters of Sound. Na scenie LCY zamienia się w medium, które dzięki audiowizualnej tożsamości otwiera przestrzeń do barwnych opowieści porywających ciało i ducha.
Lone live
22 października 2021 roku, pochodzący z Nottingham i ceniony muzyk, DJ i producent Matt Cutler AKA Lone wydał swój ósmy album – i pierwszy od 5 lat – “Always Inside Your Head”. To dwie duże zmiany: nowa wytwórnia i nowe podejście – po raz pierwszy pojawiają się na nim wokaliści.
To głęboko teksturowe i eteryczne dzieło wznosi się wysoko ponad chmury, osiągając stratosferyczny stan, w którym kłęby syntezatorowej pary i lazurowe promienie brzmią jak świeża, poranna bryza.
Album znajduje się gdzieś pomiędzy trip hopem Mo’ Wax, Warpem lat 90-tych, inteligentnym drum & bassem i ambient house’em. Są też cięższe odjazdy, jak „Mouth Of God”, gdzie pojawiają się ciemniejsze wizje, ale zostają przebite jak napompowany balon przez zaciekły, rozdzierający tech-stepowy bas.
Lone to jedna z mocniejszych pozycji tegorocznej edycji Up To Date Festival. Prawdziwa gratka dla koneserów mocnego brzmienia.
Marta Forsberg live
Szwedzko-polska kompozytorka, artystka dźwiękowa i muzyk działająca na polu sztuki instalacji oraz muzyki elektronicznej. Wydała albumy dla Warm Winters Ltd, SUPERPANG, Thanatosis, Havtorn Records i Holy Geometry oraz współtworzyła wydawnictwa dla XKatedral, Hyperdelia i Fylkingen. Jej utwory były wykonywane na festiwalach i koncertach w Szwecji, Niemczech, Włoszech, Japonii, Danii, Anglii, Chinach, Malezji, Tajlandii i Polsce.
Miły ATZ
Miły ATZ to reprezentant Gniezna, którego kojarzyć można z dwóch wyrazistych i pełnych zajawki kolektywów: Undadasea oraz Święty Bass. Grime’owa nawijka, celne punche, ciekawe gry słowne i dopracowana technika to cechy, którymi wyróżnia się na polskim podwórku rapowym. Co ciekawe, Miłego można usłyszeć nie tylko na trackach, ale także za DJ-ką, gdzie serwuje sety wypchane bassowymi i UK garage’owymi brzmieniami po brzegi. Debiutancki album Miłego pt. „Czarny Swing“ ukazał się 29 maja br. nakładem Def Jam Recordings Poland i zadebiutował na 4. Miejscu OLiS. ATZ otrzymał nagrodę Odkrycia Roku Popkiller 2021 oraz nominację do Fryderyka 2021 w kategorii Debiut Fonograficzny Roku. Jego najnowszy album pt. Roller ukazał się 29 kwietnia 2022 roku a promują go takie single jak DON feat. Donguralesko czy Money Move feat. Dziarma.
Miły ATZ
Miły ATZ to reprezentant Gniezna, którego kojarzyć można z dwóch wyrazistych i pełnych zajawki kolektywów: Undadasea oraz Święty Bass. Grime’owa nawijka, celne punche, ciekawe gry słowne i dopracowana technika to cechy, którymi wyróżnia się na polskim podwórku rapowym. Co ciekawe, Miłego można usłyszeć nie tylko na trackach, ale także za DJ-ką, gdzie serwuje sety wypchane bassowymi i UK garage’owymi brzmieniami po brzegi. Debiutancki album Miłego pt. „Czarny Swing“ ukazał się 29 maja br. nakładem Def Jam Recordings Poland i zadebiutował na 4. Miejscu OLiS. ATZ otrzymał nagrodę Odkrycia Roku Popkiller 2021 oraz nominację do Fryderyka 2021 w kategorii Debiut Fonograficzny Roku. Jego najnowszy album pt. Roller ukazał się 29 kwietnia 2022 roku a promują go takie single jak DON feat. Donguralesko czy Money Move feat. Dziarma.
No Moon
Pochodzący z Yorku, a obecnie mieszkający w Berlinie po długim pobycie w Manchesterze. Nieprzerwanie aktywny na polu wydawniczym ujawnia się w takich wytwórniach, jak choćby Craigie Knowes, X-Kalay czy w sublabelu Lobster Theremin – Mörk. Fantastyczne wydania pt. „Where Do We Go From Here?” oraz „Infinite Dreamz” zagłębiają się w sferze breaków, garage, a nade wszystko w electro.
Czego zatem możemy się spodziewać po występie No Moon? Detroit-electro? Tak. Post-jungle? Tak. Rave z amen breakiem? Tak. Przepięknego ambientu? Tak. Wydawnictw pochodzących z najlepszych labeli? Tak. Występów na dwóch scenach festiwalu UTDF? Tak.
Mor Elian
Mor Elian jest mieszkającą w Berlinie DJ-ką i producentką. Urodzona w Tel Awiwie, w wieku nastoletnim przeniosła się do Los Angeles, gdzie spędziła 10 lat, by następnie przenieść się do Berlina i skupić na produkcji muzyki oraz koncertowaniu. Elian jest współtwórczynią wytwórni Fever AM, w której wydaje zarówno swoje utwory, jak i innych producentów. W ciągu ostatnich kilku lat stworzyła kilka EP-ek, które ukazały się nakładem takich wytwórni, jak choćby Hypercolour czy Radio Matrix. Muzyka Elian to futurystyczna wizja rytmicznej elektroniki, często preferująca połamane rytmy zamiast prostych bitów typu 4/4.
nthng (ambient set)
Brzmienie nthng obejmuje dub techno, hazy ambient i klasyczny trance. O ile jego sety DJ-skie bez wysiłku łączą te dość mocno oddalone od siebie nurty, o tyle autorska twórczość jest znacznie bardziej konsekwentna i spójna, skupiona w danym czasie na danym odcieniu elektroniki. Wydał wiele EP-ek i albumów nakładem takich wydawnictw, jak choćby Lobster Theremin czy Delsin Rec. Podczas UTDF 2022 nthng zaprezentuje swoją selekcję DJ-ską, a także ambientowy koncert w dwóch wyjątkowych występach.
Pepe.
Pepe. to producent pochodzący z Ostrowa Wielkopolskiego. Muzyka towarzyszy mu od najmłodszych lat, dzięki czemu dziś w jego twórczości słyszalny jest szeroki zakres inspiracji. W marcu 2014 roku ukazała się pierwsza EP artysty – “Lovin’”. Na płycie znalazły się dwa utwory ukazujące inspiracje twórczością Jima Jarmuscha – odrobinę jazzowe “Broken Flowers” oraz “Only Lovers Left Alive”. Kolejnym ważnym momentem w karierze artysty był utwór „Yoko” nagrany z gościnnym udziałem Patricka The Pan. Numer zwrócił uwagę labelu Flirtini, który zaproponował artyście wydanie EP-ki. Materiał zatytułowany „Places Without Things” ukazał się pod koniec kwietnia 2016 roku i zawierał oprócz Yoko 3 premierowe utwory. Koniec roku przyniósł jeszcze jedną ciekawą kolaborację. Na potrzeby kompilacji Flirtini Heartbreaks & Promises vol. 3 artysta współpracował ze znaną wokalistką popową – Izą Lach. Piotr Rajski produkuje muzykę z pogranicza elektroniki, eksperymentuje z jazzem i klimatami songwriterskimi. Inspiruje się twórczością Jima Jarmuscha, a przy tym wszystkim zachowuje intymny, melancholijny klimat historii, które chce opowiedzieć przez tworzoną muzykę. Sam Pepe. o swoim procesie twórczym powiedział: „Kiedy tworzę muzykę, to widzę w głowie obraz. I ten obraz jawi się w wyjątkowej i melancholijnej odsłonie”.
Rafael Anton Irisarri live
Amerykański multiinstrumentalista – Rafael Anton Irisarri – jest jednym z czołowych współczesnych kompozytorów ambientowych, tworzących oceaniczne symfonie przy użyciu pętli taśmowych, gitary elektrycznej i ogromnych ilości przesterowanego dźwięku. Z biegiem lat ujawnił swoją obecność w sferze ambientu, drone i muzyki elektronicznej. Czy to poprzez albumy Irisarriego, czy też jego zasługi w dziedzinie inżynierii dźwięku dla niezliczonych artystów i wytwórni, konsekwentne oddanie Irisarriego swojemu rzemiosłu nigdy nie schodzi z pierwszego planu. Jego album dla Dais pt. „Peripeteia” (nagła zmiana okoliczności) obejmuje dalekie brzegi dark ambientowego terenu – wyciągając fragmenty z kurzu, gruzu, nagrań terenowych i rozciągniętych sonicznych kapsuł czasu, tworząc ścieżkę dźwiękową do tego dziwnego, pełnego nagłych zmian 2020 roku. Podczas Up To Date Festival zaprezentuje ponownie swoje niezwykłe rzemiosło i wizjonerstwo. Czym zaskoczy nas tym razem?
Reptant live
Lucas to pochodzący z Melbourne producent, ukrywający się pod postacią złej jaszczurki zwanej Reptant, który eksploruje bardziej konceptualne podejście do muzyki, urozmaicając tym samym klasyczne brzmienia acid, electro i techno. Dzięki stosowanym zabiegom jego twórczość staje się wyjątkowo spójna i przez to łatwo rozpoznawalna.
Wszechstronność Lucasa sprawdza się przy każdej okazji, niezależnie od tego, czy jest to introspektywny i emocjonalny materiał do słuchania w domu, funkcjonalna muzyka klubowa czy też mieszanka obu tych gatunków.
W ramach projektu Reptant zagrał wiele koncertów na całym świecie, w tym trasę po Kanadzie i cztery oddzielne trasy po Europie i Zjednoczonym Królestwie, z najważniejszymi występami w Boiler Room w Londynie, Säule w Berghain i dwa lata z rzędu w słynnym berlińskim Warning Rave.
Resina pres. Speechless
Najnowsza odsłona działań Resiny to album “Speechless”, na którym artystka poszerza środki kompozytorskie o warstwę chóralną. Nagrany przez Michała Kupicza i wyprodukowany przez Daniela Rejmera (m. in. Ben Frost, Foals) materiał łączący głos, wiolonczelę, perkusję i elektronikę zebrał znakomite recenzje i zawędrował bardzo wysoko w polskich i zagranicznych podsumowaniach muzycznych roku 2021 (między innymi Gazeta Wyborcza ~ 3. miejsce w kategorii płyta roku, A Closer Listen ~ 6. miejsce w kategorii The Top 20 Albums of the Year, Polityka/Polifonia ~ 33 płyty roku).
Salome
Po zabójczym trance’owo-elektronicznym treningu podczas remiksowania „Not Gonna Get Us” duetu t.A.T.u, a także wydawnictwach na FTP, Mechatronica i Dark Net, pochodząca z Tbilisi gruzińska artystka Salome wydała swój debiutancki materiał w legendarnym Lobster Theremin, na co składają się cztery potężne kawałki mrocznej, rytmicznej energii.
Obecnie mieszka w Berlinie, gdzie czuje się jak w domu. Inspiracje Salome sięgają daleko i szeroko – od hard-trance’u lat 90-tych do przyszłościowego electro i techno. Regularne występyw HÖR i wsparcie DJ Stingraya oraz Jensona Interceptora, w połączeniu z występami w Berghain, wyniosły Salome na szczyt sceny modern-electro.
Serge
Poświęcenie Serge’a dla muzyki jest niemierzalne. Jest jednym z najważniejszych przedstawicieli tzw. holenderskiego Zachodniego Wybrzeża, a jego aktywność trwająca nieprzerwanie od wczesnych lat dziewięćdziesiątych, kiedy to grał na kultowych imprezach w Acid Planet w Hadze, czyni go postacią nie tyle legendraną, ile kluczową dla zrozumienia muzyki electro.
Ikona Rotterdamu nie tylko ugruntowała swoją pozycję na światowej scenie, ale także wprowadziła niezliczone talenty. Dzięki odwadze i wyjątkowemu gustowi oraz zdolności do odkrywania świeżych dźwięków z wielu scen i stylów Serge ma na koncie wszechstronne sety serwowane z prawdziwą energią i entuzjazmem. Serge to również Clone. Jeśli nie potrafisz odpowiedzieć na pytanie, czym jest „Clone”, to koniecznie odrób pracę domową – w jej trakcie znajdziesz tam właśnie tego pochodzącego z Holandii artystę, który odpowiada w znacznej mierze za kształt współczesnego electro.
Simon Scott
Simon Scott to brytyjski kompozytor, multiinstrumentalista, masteringowiec i artysta dźwięku pochodzący z The Fens w Cambridgeshire w Anglii. W swojej twórczości bada metodologie nagrań terenowych, proces aktywnego słuchania, konsekwencje nagrywania świata przyrody za pomocą technologii oraz manipulację naturalnymi dźwiękami wykorzystywanymi w kompozycji muzycznej. Jego muzyka to fuzja cyfrowej manipulacji sygnałami połączona z estetyką kompozytorskiej współpracy z dźwiękami otoczenia i organicznymi teksturami akustycznymi. Inspiracje czerpie ze swoich zainteresowań ekologią dźwięku, technologią muzyczną, światem przyrody, ilustracją, fotografią, kompozycją i sztuką dźwiękową.
Występuje na całym świecie od 1988 r. Scott jest także niezależnym kompozytorem i realizatorem nagrań dźwiękowych dla filmu i telewizji. Od końca lat 90. solowe prace Scotta pojawiały się w wielu międzynarodowych filmach, wystawach sztuki dźwiękowej, produkcjach tanecznych, telewizyjnych i cyfrowych projektach multimedialnych. Uczył technologii muzycznej i nagrywania dźwięku w Cambridgeshire oraz wykładał na Uniwersytecie Cambridge. W 2008 roku założył wytwórnię płytową KESH, która wydaje projekty audio i wizualne światowych artystów. Współpracował także przy różnych projektach z Taylorem Deupree, Nilsem Frahmem, Machinefabriek, The Sight Below, Isan, Fenneszem, Philipem Jeckiem i Jamesem Blackshawem oraz wieloma innymi. Związany z takimi wytwórniami, jak choćby Touch czy 12k.
Swayzee
Pięcioosobowy projekt muzyczny założony w 2021 roku na gruncie klasyki rock and rolla. Zróżnicowana gatunkowo, prężna muzyka okraszona brzmieniem syntezatorów w brokatowo-ognistym performansie. Chwytliwe piosenki o tekstach prostych jak ciosy karate.
Szafran
Oskar Szafraniec to producent i DJ, który swoje pierwsze kroki w świecie muzyki elektronicznej stawiał już jako nastolatek. Jego talent został szybko dostrzeżony za granicą, co zaowocowało wspólną trasą w Japonii z legendarnym A Guy Called Gerald. Dosyć wcześnie zdecydował się na przenosiny do Berlina, co z pewnością miało niebagatelny wpływ na jego twórczość, która ewoluowała od pompującego techno w stronę deep i minimal house. Jego utwory często inspirowane są jazzem, szczególnie jeżeli chodzi o nieoczywiste, improwizowane partie melodyjne, a także subtelne perkusyjne tekstury. Szerokie spektrum muzyczne widoczne w jego produkcjach zaowocowało współpracą z wieloma artystami, w tym z Ricardo Villalobosem, z którym wydał wspólny vinyl „AIRA Seriers” dla RAWAX – przy okazji stając się ambasadorem marki Roland i serii maszyn do produkcji AIRA.
The Lady Machine
To brazylijska artystka z 20-letnim doświadczeniem za deckami. Swoje sety konstruuje wyłącznie z użyciem winylowych płyt. Znakiem rozpoznawczym TLM jest gęsta rytmika surowego, intensywnego techno. Jej muzyczna aktywność wypływa z głębokich poszukiwań i nieustającego szlifowania techniki DJ-skiej. Wszechstronne sety autorstwa The Lady Machine łączą szeroką paletę brzmień techno, a ich szybki, energetyczny charakter tworzy doskonałą atmosferę na parkiecie. “Nigdy nie ograniczam się do jednego stylu. Wysokiej jakości dźwięk zawsze zorientowany na parkiet jest tym, co staram się przekazać w moich setach” – to właśnie te słowa The Lady Machine uznajemy za jej wizytówkę.
Thomas Köner
Jest jednym z najbardziej wpływowych współczesnych kompozytorów minimalistycznych. To on w głównej mierze przyczynił się do rozwoju fascynacji muzyków elektronicznych głębią i redukcją. Jego znakiem rozpoznawczym jest rozległy, pozornie nieskończony dźwięk, który na początku wydaje się jednorodny, ale po zetknięciu z nim, gdy nasze zmysły skalibrują się do drobnych niuansów zmian, wyłania się bogactwo faktur, modulacji i niemal nieskończony zakres dźwiękowych uniesień. W 2004 roku otrzymał Złotą Nike na Prix Ars Electronica w dziedzinie muzyki cyfrowej. Jako Porter Ricks, a ostatnio w ramach swojego nowego, uznanego przez krytyków projektu Motus, przekształca dub techno w dzikie, abstrakcyjne kształty, na które wpływ ma podwodna akustyka i pływy morskie – jest to podejście równie radykalne, jak w przypadku pionierów minimalizmu Basic Channel, których wytwórnia Chain Reaction publikowała wiele wczesnych utworów Portera Ricksa. Niemal dwie dekady po ich wydawnictwach z lat 90., nakładem Tresor Records ukazały się Shadow Boat i Anguilla Electrica, uwalniające muskularne rytmy i hipnotyczne projekty dźwiękowe. Jego nowy projekt Motus wypełnia lukę między rozległymi, pulsującymi pejzażami jego solowej twórczości a cielesnym materiałem Portera Ricksa.
Truncate
Muzyk i DJ aktywny na scenie muzyki elektronicznej od początku lat 90. Autor energetycznych, poruszających ciało i ducha nagrań zakorzenionych w surowym brzmieniu techno. Muzyka autorstwa Truncate zdobyła uznanie krytyków i światowej klasy twórców i DJ-ów, takich jak Modeselektor, Ben Klock, Marcel Dettmann, Chris Liebing, Speedy J, DVS1, Luke Slater, Ben Sims, Josh Wink, Eats Everything, Joris Voorn i wielu innych. Jego twórczość znalazła swoje miejsce w katalogach takich wytwórni, jak choćby 50 Weapons czy Ultramajic. Jego nowe utwory ukażą się nakładem Blueprint Recordings i oczywiście własnego imprintu Truncate Rec.
Vera Logdanidi b2b Laura BCR b2b Błażej Malinowski
Kariera muzyczna Very zaczęła się dekadę temu. Zaczynała od jungle’owo-drum’n’bassowych setów, które grała na niezliczonych, mniej i bardziej oficjalnych imprezach. Vero jest współzałożycielką studia i wytwórni – 22:22 – które to obecnie świadczy usługi miksowania i masteringu dla wielu wytwórni techno i drum’n’bass oraz stanowi ważne miejsce w kijowskim krajobrazie muzyki elektronicznej. Obecnie Vero występuje zarówno na arenie międzynarodowej, jak i krajowej, produkuje własną muzykę i współprowadzi imprezy techno pod szyldem Rhythm Büro. Koncepcja RB jest prosta: Rhythm Büro sprowadza swoich ulubionych międzynarodowych artystów do sekretnych miejsc w Kijowie, ujawniając dokładny adres tylko tym, którzy kupią bilet dzień przed imprezą. Choć nie jest to częste wydarzenie, w ramach tej serii imprez wystąpili już tacy artyści jak Donato Dozzy, Actress, Steve Bicknell, Oscar Mulero, Peter Van Hoesen, Varg, Zadig, Abdulla Rashim, Etapp Kyle, Lucy Rrose, Eric Cloutier, Artefakt, Acronym i wielu innych.
Laura BCR ma uszy dookoła głowy. Francuska DJ-ka i założycielka wytwórni On Board Music zawsze poszukuje świeżej muzyki do grania, a także artystki i artystów do swojego programu INFLUENCES w berlińskim Refuge Worldwide. Swój pseudonim zaczerpnęła od uwielbianego, a obecnie zamkniętego już berlińskiego sklepu płytowego Bass Cadet Records, w którym spędziła kilka lat za ladą. Obecnie Laura jest najbardziej znana ze swoich płynących, deep technowych setów DJ-skich, które zaprowadziły ją do najlepszych klubów w Europie. Jej własne produkcje ujrzały światło dzienne w 2020 roku i znalazły się na obu charytatywnych kompilacjach On Board Music. W tym roku wydała swoją debiutancką EP-kę “Initial” w SoHaSo. Obecnie pracuje nad kolejnymi autorskimi utworami, które wkrótce ujrzą światło dzienne.
Błażej Malinowski – dobrze znany polski producent i DJ mieszkający w Berlinie, założyciel oficyny Inner Tension. Twórca serii audiowizualnych wydarzeń “Why So Silent?”, które poświęcone były filmom niemym, do których zapraszani DJ-e i twórcy grali autorską muzykę. Błażej Malinowski wraz ze swoją twórczością znalazł swoje miejsce w najlepszych wytwórniach zajmujących się muzyką deep/hypnotic techno i ambientem. Jego muzyka była wydawana przez takie wydawnictwa, jak choćby The Gods Planet, Kontrafaktum, Semantica, Silent Season i in. Znany z hipnotycznych i energetycznych produkcji oraz występów na żywo.
Verlake
Założyciel kasetowego labelu Laral Tapes. Swoją muzykę wydaje w takich labelach jak K-HOLE TRAX, FASRAT, Mystictrax, Neo Violence, Too Rough 4 Radio. Wkrótce pojawi się jego debiutancki winyl, który ukaże się nakładem hiszpańskiej wytwórni Diffuse Reality. W DJ setach porusza się w okolicach hipnotycznego house’u w klimatach dubby, trippy, lo-fi.
1988: Ruleta show + goście.
1988, właściwie Przemysław Jankowiak, to pochodzący ze Szczecina, a związany z Gdynią muzyk, producent muzyczny, kompozytor i wydawca. Znany m.in. z zespołu Syny, ze współpracy z Włodim oraz z solowej działalności. Jako 1988 Jankowiak ma na koncie głównie instrumentalne wydawnictwa, które można określić jako eksperymenty w obrębie muzyki basowej, ambientu, jungle oraz hip-hopu. Najnowszy album „Ruleta” to przedsięwzięcie na dużo większą skalę. 1988 zebrał w jednym “miescu” ponad 30 artystów i artystek, od mainstreamu do undergroundu, od starych wyjadaczy po newcomerów, od popu po rap czy muzykę eksperymentalną. A całą płytę spaja jeden producent. Właśnie 1988.