Po raz trzeci wystartowała kampania społeczna "1% niech zostanie w Białymstoku". Magistrat chce zachęcić mieszkańców do przekazywania 1% podatku na miejskie organizacje pożytku publicznego, dlatego też Urząd Miejski w Białymstoku przygotował - z udziałem muzyka Michała "Ciry" Ciruka - rapowany spot.
– Zachęcam mieszkańców, ale także wszystkie białostockie organizacje pożytku publicznego, do włączenia się w miejską kampanię – do udostępniania spotu promującego tę ideę i informowania białostoczan o tej akcji – mówi prezydent Tadeusz Truskolaski. – Wspólnie zadbajmy o to, aby o akcji "1% niech zostanie w Białymstoku" dowiedziało się jak najwięcej osób.
Aby przekazać 1% podatku wystarczy w swoim zeznaniu podać numer wpisu do Krajowego Rejestru Sądowego wybranej organizacji oraz wysokość kwoty na jej rzecz. Termin rozliczeń mija 30 kwietnia. Listę wszystkich organizacji pożytku publicznego uprawionych do otrzymania 1% podatku w 2018 r. można znaleźć na stronie www.bip.kprm.gov.pl. Wśród nich jest wiele białostockich podmiotów.
Według danych z dwóch Urzędów Skarbowych w Białymstoku w minionym roku za 2016 r. rozliczyło się ok. 140 tys. białostoczan, z czego nieco ponad 96 tys. przekazało 1% swojego podatku na organizacje pożytku publicznego. To więcej niż 68% wszystkich białostockich podatników. Dzięki temu do organizacji trafiło prawie 6 mln zł. Mieszkańcy najczęściej wskazywali Stowarzyszenie Pomocy Rodzinie "Droga", fundacje "Pomóż Im", "Zdążyć z pomocą", Avalon, Rosa, Eleos i Caritas, Hospicjum "Dom Opatrzności Bożej" oraz Towarzystwo Przyjaciół Chorych "Hospicjum".
dorota.marianska@bialystokonline.pl