Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej to inicjatywa zrzeszająca 27 podmiotów branży turystycznej działających na terenie województwa podlaskiego i warmińsko-mazurskiego. Klaster Marek Turystycznych Polski Wschodniej to wysokiej klasy hotele, pensjonaty z około 3 tys. miejsc noclegowych, stowarzyszenia, lokale gastronomiczne, biuro podróży z długoletnią tradycją oraz uczelnia wyższa, kształcąca przyszłą kadrę turystyczną. Wszystkie podmioty łączy wspólny cel – promocja i rozwój turystyki w regionie Polski Wschodniej.
Jesteśmy organizacją zrzeszającą podmioty działające w szeroko rozumianym sektorze turystycznym. Głównym celem naszej działalności jest indywidualny rozwój wszystkich organizacji tworzących Klaster, jak również promocja całego makroregionu Polski Wschodniej, szczególnie województw podlaskiego i warmińsko-mazurskiego, jako miejsc o bogatych walorach turystycznych. Klaster funkcjonuje w oparciu o zasady partnerstwa i współpracy, której jednym z najważniejszych efektów będzie zintegrowanie oferty turystycznej. W ramach wspólnych projektów zrealizowane zostaną m.in. kampanie promocyjne, branżowe konferencje i zagraniczne misje, targi oraz badania, które umożliwią zidentyfikowanie nisz rynkowych i stworzenie adekwatnych dla nich specjalistycznych produktów turystycznych.
Misją Klastra Marek Turystycznych Polski Wschodniej jest wspieranie instytucji
i przedsiębiorców działających w obszarze usług turystycznych, szkoleniowych i rekreacyjno-sportowych poprzez stworzenie trwałych ram współpracy opartych na transferze wiedzy, technologii i rozwiązań innowacyjnych pomiędzy członkami Klastra, instytucjami otoczenia biznesu, jednostkami naukowo-badawczymi, a także samorządami.
Korzyści dla podmiotów tworzących Klaster:
- redukcja kosztów, np. marketingowych i efektywniejsza promocja
- wzrost innowacyjności i konkurencyjności- łatwiejszy dostęp do finansowania zewnętrznego
- wzrost liczby klientów i obrotów
- wzrost zatrudnienia
- skuteczniejszy lobbing
Łańcuch wartości i kompetencji Klastra:
- usługi i produkty turystyczne (m.in. turystyka kwalifikowana, turystyka aktywna,
- turystyka biznesowa, turystyka rekreacyjna, itp.)
- baza noclegowa (hotele, kwatery agroturystyczne, pensjonaty, zajazdy, hostele)
- gastronomia
- badania rynku turystycznego
- szkolenia i warsztaty branżowe
- organizacja konferencji, targów, misji zagranicznych
- wsparcie sprzedażowe produktów i usług turystycznych (marketing i promocja)
- udział w pracach i realizacji strategii rozwoju turystyki na poziomie władz lokalnych i wojewódzkich
Członkowie Klastra:
Best Western Hotel CRISTAL
Best Western Hotel Żubrówka
Biuro Turystyki "BIAL-TUR" sp. z o. o.
Gastro Stresfa S.C.
Hotel Gołębiewski w Białymstoku
HOTEL ZBYSZKO s.c.
Dworek Kiermusy nad Łąkami
Podlaski Ośrodek Doradztwa Rolniczego w Szepietowie
Sioło Budy
Wyższa Szkoła Finansów i Zarządzania w Białymstoku (WSFiZ)
Suwalska Izba Rolniczo-Turystyczna
Hotel Albatros
Hostel Augustów
Hotel Szyszko
Hotel Warszawa SPA & Resort
WOSiR Szelment
Hotel Anders
Hotel Krasicki
Hotel Ryn
Stowarzyszenie Agroturystyczne "Mazurska Kraina"
Hotel Borowinowy Zdrój
Gościnna Kamienica
Fundacja Zielone Płuca Polski
Białostockie Przedsiębiorstwo Usług Socjalnych sp. z o.o.
Towarzystwo Amicus
Podlaska Fundacja Sportu Turystyki i Ochrony Przyrody "SWT"
Condohotels Group
Strona Główna | |
Katalog Firm i Instytucji9270 obiektów | |
Lokale | |
Imprezy, wydarzenia169 imprez | |
Promocje, oferty443 promocje | |
Ogłoszenia | |
Ogłoszenia drobne3741 ogłoszeń | |
Komunikacja miejska | |
PKP | |
Repertuar Kin, Teatrów i Opery | |
Konkursy |