W 2017 r. Uniwersytet w Białymstoku obchodzi 20-lecie samodzielności. Jest to dobry moment, żeby tchnąc w wizerunek uczelni trochę świeżości. Dlatego postanowiono ogłosić konkurs na logotyp, który używany byłby w marketingu, ale też silniej kojarzyłby się z UwB. Ma on podkreślać nowoczesność i renomę uczelni.
- Pomysł wziął się z tego, że mamy jubileusz Uniwersytetu w Białymstoku – mówi rektor prof. Robert Ciborowski. - Doszliśmy do wniosku, że pewne cele osiągnęliśmy i konkurs, który ogłaszamy, ma pokazać pewne elementy, z którymi uniwersytet ma się kojarzyć. Po pierwsze z jego pozycją naukową i prestiżem, a po drugie to, co wynika z miejsca, w którym się znajduje, czyli Białostocczyzny i Podlasia, ale również specyfiki takiej jak naturalne otoczenie. To logo ma próbować to wszystko połączyć.
Projekty w konkursie można zgłaszać do 9 czerwca do godz. 16.00. Jego wyniki powinny być znane do 23 czerwca, a zwycięzca zostanie wyłoniony przez komisję powołaną przez rektora. W nagrodę, ufundowaną przez partnera UwB – Bank Millennium, otrzyma 5 tys. zł, ale dopiero po stworzeniu pełnej księgi znaku. Konkurs ma charakter ogólnopolski, ale zgłaszać mogą się osoby mające już doświadczenie w tworzeniu podobnych symboli. Cały regulamin można znaleźć na stronie internetowej uczelni.
Obecnie Uniwersytet w Białymstoku posługuje się wyłącznie oficjalnym godłem, z wizerunkiem Orła Białego Zygmuntowskiego i łacińską nazwą. Godło pozostanie niezmienione i wykorzystywane w dokumentach, a nowy logotyp będzie funkcjonował obok, mając mniej prestiżową funkcję.
mateusz.nowowiejski@bialystokonline.pl