Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2022-01-01 - 2022-01-31
NIEDZIELA (2.01)
godz.19:00 Boeing, Boeing
Aula UwB, ul. Świerkowa
PIĄTEK (7.01)
godz. 19:00 Bóg mordu
Spodki, ul. Rocha 14
SOBOTA (8.01)
godz. 16:00 Bóg mordu
Spodki, ul. Rocha 14
godz. 19:00 Mayday
Aula UwB, ul. Świerkowa
NIEDZIELA (9.01)
godz. 19:00 Mayday
Aula UwB
PIĄTEK (14.01)
godz. 19:00 Leon i Matylda
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N
SOBOTA (15.01)
godz. 16:00 Leon i Matylda
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N
godz. 19:00 Wszystko w rodzinie
Kino Ton
NIEDZIELA (16.01)
godz. 19:00 Wszystko w rodzinie
Kino Ton
ŚRODA (19.01)
godz. 10:00 Kopciuszek
Kino Ton
CZWARTEK (20.01)
godz. 10:00 Kopciuszek
Kino Ton
PIĄTEK (21.01)
godz. 10:00 Kopciuszek
Kino Ton
godz. 19:00 Bóg mordu
Spodki, ul. Rocha 14
SOBOTA (22.01)
godz. 15:00 Kopciuszek
Kino Ton
godz. 19:00 Bóg mordu
Spodki, ul. Rocha 14
NIEDZIELA (23.01)
godz. 15:00 Kopciuszek
Kino Ton
PIĄTEK (28.01)
godz. 19:00 Motyle są wolne
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N
SOBOTA (29.01)
godz. 16:00 Motyle są wolne
Uniwersyteckie Centrum Kultury, ul. Ciołkowskiego 1N
godz. 19:00 Boeing, Boeing
Aula UwB
NIEDZIELA (30.01)
godz. 19:00 Boeing, Boeing
Aula UwB, ul. Świerkowa
O SPEKTAKLACH
KOPCIUSZEK - reż. Justyna Zar
Dla Julii oraz jej ukochanego ojca najważniejszą wartością jest miłość, ale pewnego dnia, jedna decyzja wywraca ich dotychczasowe życie do góry nogami. Dom będący do tego momentu miejscem bezpieczeństwa i spokoju, zmienia się nagle nie do poznania. A wszystko to za sprawą czarnych charakterów – macochy oraz jej dwóch córek – które wydaje się, że są na dobrej drodze do zrealizowania swojego planu.
Dzięki scenografii i kostiumom widzowie przenoszą się do roku 1655. Aktorzy występujący w spektaklu tworzą prawdziwą magię i pomagają odkryć, co kryje się w ludzkim wnętrzu.
„Kopciuszek” to teatralna adaptacja baśni braci Grimm, która jest przeznaczona nie tylko dla dzieci, lecz także dla dorosłych, wszak jest to opowieść o miłości! A któż z nas nie lubi słuchać pięknych i wzruszających historii?
BÓG MORDU - reż. Katarzyna Deszcz
Sztuka w błyskotliwy sposób obnaża ludzkie słabości. Przyczyną całego zamieszania jest bójka dwóch chłopców, która staje się pretekstem do spotkania rodziców pragnących kulturalnie rozwiązać konflikt. Jednak konfrontacja zamienia się w istne piekło…
„Bóg mordu” bywa nazywany teatrem nerwów, ponieważ to właśnie one rządzą bohaterami. Konwenanse w jakich zostali wychowani powodują, że teoretycznie wiedzą, jak mają się zachować w niezręcznej sytuacji. Jednak impulsy są silniejsze i wszyscy tego dnia tracą cierpliwość, a na jaw wychodzi mroczna część ludzkiej natury.
„Bóg mordu” zapewnia dużą dawkę śmiechu, ale nie brakuje w nim miejsca na refleksję o nas samych.
BOEING, BOEING - reż. Witold Mazurkiewicz
Czy poligamia jest w ogóle możliwa? Tak, jeśli tylko umie się dobrze planować… A Maks jest w tym prawdziwym ekspertem: w swoim notesie skrzętnie zapisuje godziny odlotu i przylotu kolejnych samolotów, bo każda z jego trzech narzeczonych (Jola, Johana i Janet) to stewardessa innych linii lotniczych. Wszystko układa się świetnie, dopóki na horyzoncie nie pojawia się Boeing – samolot szybszy niż inne. Reszty już nietrudno się domyślić – zmiana rozkładu lotów niszczy misternie skonstruowany harmonogram randek. W wybrnięciu z kłopotów pomaga Maksowi przybyły spod Grunwaldu kuzyn Paweł i zaciągająca ze Wschodu pomoc domowa Nadia.
Sztuka francuskiego pisarza Marca Camolettiego „Boeing, Boeing” to wielki przebój światowych scen teatralnych. Zagrana została w przynajmniej 55 krajach; trafiła na West End i Broadway, została laureatką Tony Awards, a w 1991 roku doczekała się 17 500 realizacji i została wpisana do Księgi Rekordów Guinnessa w kategorii „najczęściej wystawiana francuska sztuka”. Na polskie sceny sztuka trafiła w 1964 roku, dzięki przekładowi Henryka Roztworowskiego, pod tytułem „Latające narzeczone”. W okresie swej największej popularności, w latach 60.-80. zrealizowana została dziesięciokrotnie.
Po długoletniej przerwie powróciła na polskie sceny pod oryginalnym tytułem „Boeing, Boeing” za sprawą nowego, świetnego przekładu Bartosza Wierzbięty. Autor tłumaczeń takich kinowych hitów jak „Shrek” czy „Madagaskar” odświeżył przykurzoną nieco farsę Camolettiego, umiejętnie przenosząc najzabawniejsze treści oryginału w polskie realia.
WSZYSTKO W RODZINIE - reż. Witold Mazurkiewicz
„Wszystko w rodzinie” to kolejna farsa w reżyserii znanego podlaskiej publiczności Witolda Mazurkiewicza – dyrektora Teatru Polskiego w Bielsku-Białej, znakomitego, obsypanego prestiżowymi nagrodami reżysera i aktora.
Ci wszyscy, którzy świetnie bawili się na stworzonym przez tego artystę spektaklu „Mayday” i jeszcze wciąż uśmiechają się na jego wspomnienie, muszą koniecznie zobaczyć „Wszystko w rodzinie”. Sztukę tę uznaje się za najzabawniejsze dzieło Ray’a Cooney’a – angielskiego mistrza farsy. Akcja przedstawienia toczy się w sposób niezwykle skomplikowany i zaskakujący. W szpitalu św. Andrzeja w Londynie przygotowywane jest świąteczne przedstawienie dla pacjentów. Jednocześnie odbywa się tam zjazd neurologów. Już samo połączenie tych dwóch wydarzeń nie może skończyć się dobrze. Jakby tego było mało, jeden z lekarzy dowiaduje się o niespodziewanej wizycie kogoś bliskiego, o którego istnieniu do tej pory nie miał najmniejszego pojęcia…
MAYDAY - reż. Witold Mazurkiewicz
„Mayday”, w oryginale: „Run for Your Wife”, to jedna z najlepszych komedii autorstwa Raya Cooneya – brytyjskiego komediopisarza, uznawanego za mistrza farsy. Sztuka opowiada historię taksówkarza-bigamisty, który przez wiele lat wiedzie szczęśliwe życie u boku dwóch kobiet. Na skutek wypadku, jego tajemnica wychodzi jednak na jaw, co wywołuje lawinę komplikacji. Bohater miota się, usiłując ukryć podwójne życie przed małżonkami, mediami i policją. Znakomity komizm sytuacji fabularnych i języka sprawiają, że „Mayday” od ponad trzydziestu lat rozśmiesza publiczność na całym świecie.
Spektakl „Mayday” jest laureatem „Złotego Rechotu” – głównej nagrody na Festiwalu Komedii (na Południu) „FUNfest”.
LEON I MATYLDA - reż. Andrzej Sadowski
„Leon i Matylda” to historia pewnego związku starszego mężczyzny z dużo młodszą od niego kobietą. Czasem przypomina bajkową opowieść, a czasem jest to pełen napięcia thriller z sensacyjnym wątkiem w tle. Momentami przypomina też komedię małżeńską o perypetiach niekonwencjonalnie zachowującej się pary. On – mający skłonność do bycia osobą podporządkowującą sobie innych, ona – ze skłonnością do uzależnienia od bycia kochaną. Ich życie to swoista szarpanina pomiędzy miłością, pożądaniem, opiekuńczością, wiecznymi powrotami, kłótniami i godzeniem się. Jest to zarazem spektakl o przekraczaniu granic, nie tylko tych moralnych, ale również etycznych i religijnych. Jak wiele jesteśmy w stanie poświęcić, aby być kochanym?
MOTYLE SĄ WOLNE - reż. Zbigniew Lesień
Sztuka „Motyle są wolne” napisana przez Leonarda Gershe, w latach siedemdziesiątych XX w, w Nowym Jorku, gdzie toczy się akcja utworu, przez samego autora określana „komedią sentymentalną”, opowiada historię niepełnosprawnego chłopaka Dona, który w wynajętej kawalerce na Manhattanie po raz pierwszy próbuje samodzielnego życia, z dala od apodyktycznej matki. Kiedy poznaje swą ekscentryczną sąsiadkę o dość pogmatwanej przeszłości, początkującą aktorkę Jill, jego poukładany świat zostaje kompletnie zburzony.
To wzruszająca historia dziwnej i trudnej miłości, pełna humoru i niespodziewanych zwrotów akcji dla młodych i starszych, mająca dostarczyć przede wszystkim rozrywki. Jej głównym atutem są świetnie napisane dialogi. Opowiedziana w konwencji komedii romantycznej, z lekkością i dowcipem, niesie z sobą również głębokie przesłanie, zwracając uwagę na istotne społeczne problemy ludzi borykających się z niepełnosprawnością.
Śledząc losy głównego bohatera tej znakomicie napisanej sztuki, szybko przekonujemy się, iż mimo swojego kalectwa, jest on jedyną osobą w dojrzały i wrażliwy sposób radzącą sobie z rzeczywistością. Świat ludzi zdrowych przegrywa konfrontacje z jego mądrym, pełnym szczerości podejściem do życia.