Wyposażą Dom Opieki Wytchnieniowej
Coroczna kampania oficjalnie zakończyła się w grudniu. Środki pozyskiwano z wielu źródeł, dlatego podsumować ją można dopiero po kilku tygodniach. Wynik tej edycji, po odjęciu wszystkich kosztów, wyniósł rekordowe 85 tys. zł.
Cała kwota przeznaczona zostanie na wyposażenie Domu Opieki Wytchnieniowej. Będzie to pierwszy w Podlaskiem dom, w którym niepełnosprawne dzieci otrzymają profesjonalną opiekę godzinową lub całodobową, a ich opiekunowie niezbędny czas wytchnienia. Jego otwarcie planowane jest jeszcze w tym roku.
Na rezultat kampanii w największym stopniu złożyły się: bal charytatywny, internetowe aukcje charytatywne oraz "Vikołajki". Ta ostatnia, to autorska akcja Kuchni Vikinga, która zorganizowała szereg własnych licytacji. Dochód z nich przeznaczony został na zakup trzech nowoczesnych stołów rehabilitacyjnych. Po zakończeniu licytacji zrzutkę zasiliło ponad 15 tys. zł.
Akcji było dużo więcej - zbiórki prowadziło wiele innych firm i osób, oddając przedmioty lub usługi na licytacje.
Obraz Marysi wart 22 tys. zł
Cała kampania była pełna pozytywnych zaskoczeń, sensacją natomiast okazała się organizowana na balu licytacja obrazu Marysi. 9-letnia dziewczynka jest starszą siostrą Hani, podopiecznej domowego hospicjum, które prowadzi Fundacja "Pomóż Im".
Obraz wylicytowała firma DPD Polska za kwotę 10 tys. zł. To był jednak tylko początek, bo obecne na balu przedstawicielki DPD, natychmiast przekazały dzieło do dalszej aukcji. W efekcie wylicytowano go za 22 tys. zł.
Kampania wróci zapewne w listopadzie. Obecnie dla ważny jest czas, w którym można przekazać 1% podatku wybranej organizacji. Te środki stanowią podstawowe źródło finansowania opieki nad podopiecznymi Fundacji "Pomóż Im".
malwina.witkowska@bialystokonline.pl