Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2017-07-23
Koncert anonsujący 9. Międzynarodowy Festiwal Muzyki Dawnej im. Julitty Sleńdzińskiej, to muzyka minionych epok odczytywana z perspektywy wykonawców współczesnych. Eksperymentalny projekt wg scenariusza Anny Urszuli Kucharskiej. Dialog trójki instrumentalistów.
Na jednej scenie koncertować będą:
Jan Krzysztof Broja – fortepian,
Anna Urszula Kucharska – klawesyn,
Osmo Nadir – struna laserowa, efekty świetlne.
W programie: Jean-Henri d’Anglebert, Louis Couperin, Claude Debussy, transkrypcje i improwizacje wykonawców.
Anna Urszula Kucharska – klawesynistka, doktor sztuk muzycznych, specjalizuje się w Wykonawstwie Historycznie Poinformowanym (HIP). Ukończyła Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina w Warszawie (klawesyn pod kierunkiem L. Kędrackiego, 2003) oraz londyńską Guildhall School of Music and Drama (pod kierunkiem N. Parle’a, 2006). Uczestniczyła w kursach mistrzowskich gry solowej i basso continuo m.in. w ramach Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Wilanowie (1999, 2001, 2002), Young Händel at the Keyboard (Londyn, 2004), prowadzonych przez Ch. Hogwooda, L. U. Mortensena, P. Holmana, A. Sapiechę, L. Stawarz, W. Kłosiewicza, S. Standage’a.
Jako solistka i kameralistka koncertowała w Polsce, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Holandii, Włoszech. Od 2016 współpracuje z Zespołem Szkół Muzycznych im. J. J. Paderewskiego w Białymstoku.
Współinicjatorka i dyrektor artystyczna Międzynarodowego Festiwalu Muzyki Dawnej im. Julitty Sleńdzińskiej w Białymstoku od pierwszej edycji (2009).
Jan Krzysztof Broja – studiował we Frankfurcie nad Menem, w Hanowerze i na Uniwersytecie Muzycznym im. F. Chopina w Warszawie, gdzie uzyskał dyplom z wyróżnieniem (1998), jako ostatni student J. Ekiera. Laureat wielu konkursów pianistycznych, m.in. w Hanau (1989), Brunszwiku (1991), Bukareszcie (1995), Warszawie (1995), Los Angeles (2002). Po otrzymaniu pierwszej nagrody w Wilnie (1999) został okrzyknięty „pianistą XXI wieku”. Koncertował w krajach Europy, Ameryki Południowej, Bliskiego Wschodu, Stanach Zjednoczonych i Japonii. Współpracował przy produkcji filmu „Pianista” Romana Polańskiego jako konsultant muzyczny Adriana Brody’ego.
Jego grę można usłyszeć na ścieżce dźwiękowej (muzyka Pawła Mykietyna) do filmu Andrzeja Wajdy „Tatarak”, czy w spektaklu „Apollonia” Krzysztofa Warlikowskiego.
Osmo Nadir – artysta multidyscyplinarny.
Tworzy projekty na pograniczu dźwięku i sztuk wizualnych. Projektuje instalacje kinetyczne, komponuje muzykę i wykonuje ją na instrumentach własnej konstrukcji. Jest minimalistą i spadkobiercą radykalnego modernizmu. Prace jego autorstwa były prezentowane na całym świecie, m.in. w Paryżu, Amsterdamie, Berlinie, Londynie, a także na wielu wystawach i wydarzeniach w Polsce. W 2015 roku odebrał prestiżową nagrodę – Talent Trójki – przyznawaną przez Program Trzeci Polskiego Radia młodym artystom za wybitne osiągnięcia twórcze. Jego debiutancki album „Singularity” (2015) został uznany przez francuski „Tartine de Contrebasse” za jedno z najważniejszych niezależnych wydawnictw roku. Podczas tegorocznej edycji Festiwalu, współtworzy eksperymentalny projekt „Metamorfozy na klawesyn, fortepian i strunę laserową”.
Godz. 20.00
Wstęp wolny.
Miejsce koncertu: OPERA I FILHARMONIA PODLASKA, ul. PODLEŚNA 2