Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2020-02-21
Zapraszamy na koncert
SWINGU CZAR.
Artyści:
BIG BAND OPERY I FILHARMONII PODLASKIEJ
ANDRZEJ MAKAL - kierownictwo muzyczne
JAKUB SZYDŁOWSKI - reżyseria, wokal
DOROTA BIAŁKOWSKA
MARTA WIEJAK
MONIKA ZIÓŁKOWSKA
BARTŁOMIEJ ŁOCHNICKI
MACIEJ NERKOWSKI
Program:
J. Garland, W. Manone – „In the Mood”, sł. A. Razaf
C. Porter – „I’ve Got You Under My Skin”
J. Styne, L. Robin – „Diamonds Are a Girl’s Best Friend”
J. Petersburski – „Ja się boję sama spać”, sł. A. Włast
M. Wilshaw – „Champs-Élysées”, sł. P. Delanoë
R. Rodgers – „Have You Met Miss Jones?”, sł. L. Hart
J. J. Walker – „Mr Bojangle”
N. Hefti – „Lil Darlin'”
B. Darin – "Things”
P. Beltrán Ruiz – „Sway”, sł. N. Gimbel
V. Young – „When I Fall In Love”, sł. E. Heyman
J. Matuszkiewicz – „Wyrzeźbiłam twoją twarz”, sł. A. Osiecka
L. Boruński – „A ja mam nogi!”, sł. Z. Friedwald
D. Pomus, M. Shuman – „Save the Last Dance For Me”
D. K. Thompson – „That’s Life”, sł. K. Gordon
E. Y. Harburg – „Somewhere Over the Rainbow”, sł. H. Arlen,
I. Berlin – „Cheek To Cheek”
H. N. Mancini – „It Had Better Be Tonight”, sł. J. H. Mercer
A. Franklin, T. White – „Think”
J. Hurwitz – „Another day of sun”, sł. B. Pasek, J. Paul
ANDRZEJ MAKAL
Absolwent klasy perkusji Wydziału Instrumentalno-Pedagogicznego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie filia w Białymstoku. Muzyk Orkiestry Opery i Filharmonii Podlaskiej oraz kierownik muzyczny Big Bandu OiFP.
DOROTA BIAŁKOWSKA
W zespole Teatru Muzycznego im. D. Baduszkowej w Gdyni pracowała od 2007 do 2018 r. Zagrała m.in. Sandy w „Grease” W. Caseya i J. Jacobsa, Wendla w „Przebudzeniu wiosny” D. Sheika, Anię w „Ani z Zielonego Wzgórza” na podstawie powieści L.M. Montgomery (reż. M. Korwin, muz. Z. Karnecki), Serenę w „Fame” S. Margoshesa, Klarę we „Francesco” i Marię w „Lalce” P. Dziubka, foczkę w „Foczce akrobatce” oraz kobietę przy nadziei w „Chłopach”. Współpracuje z Teatrem Dramatycznym im. A. Węgierki w Białymstoku. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej kreuje role: baletnicy Meg „Upiorze w operze” A. Lloyda Webbera, Czerwonego Kapturka w „Sprawie Kapturka Cz.” (reż. J. Schabowska, muz. P. Klimek), Toni Gromieko i Kubariki w „Doktorze Żywago” L. Simon, Węgla w „Adonis ma gościa” F. Apke oraz liczne postaci w „Księdze dżungli”. Jest współzałożycielką Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.
MARTA WIEJAK
Współpracuje z Teatrem Muzycznym Roma w Warszawie („Deszczowa piosenka”, „Ale Musicale”, „”Alicja w Krainie Czarów”, „Księga dżungli”), Teatrem Muzycznym w Poznaniu (rola tytułowa w spektaklu „Evita”, Lucy Harris w „Jekyll&Hyde”), Teatrem Muzycznym w Gliwicach (Morticia w spektaklu „Rodzina Addamsów”), Teatrem Muzycznym w Gdyni (Fiona w musicalu „Shrek”), Teatrem Muzycznym Capitol we Wrocławiu, Och Teatrem w Warszawie, Teatrem Wielkim – Operą Narodową w Warszawie („Borys Godunow”, „Oniegin”, „Traviata”). W latach 2012-2013 występowała gościnnie w londyńskim The Club at The Ivy w towarzystwie jazzowego pianisty J. Thompsona.
MONIKA ZIÓŁKOWSKA
Zadebiutowała w koncertowym wykonaniu „Eugeniusza Oniegina” P. Czajkowskiego. W repertuarze posiada m.in. partie Cherubina z „Wesela Figara”, Dorabelli z „Così fan tutte” oraz Sekstusa z „Łaskawości Tytusa” W.A. Mozarta, Fidalmy z „Potajemnego małżeństwa” D. Cimarosy, Orfeusza z „Orfeusza i Eurydyki” Ch.W. Glucka, Niani z „Eugeniusza Oniegina” P. Czajkowskiego, Dalili z „Samsona i Dalili” C. Saint-Saënsa, Flory z „Traviaty” G. Verdiego, Mercédès z „Carmen” G. Bizeta. Współpracowała z Polską Filharmonią Bałtycką im. F. Chopina w Gdańsku, Filharmonią Pomorską im. I.J. Paderewskiego w Bydgoszczy, Niemiecką Filharmonią Kameralną i Teatrem w Bremie. Jest solistką Opery i Filharmonii Podlaskiej, na scenie której wykonuje partie musicalowe: Gołdy w „Korczaku” Ch. Williamsa, Cajtli oraz Hudel w „Skrzypku na dachu” J. Bocka, Toni w „Doktorze Żywago” L. Simon, w „Upiorze w operze” A. Lloyda Webbera oraz operowe i operetkowe: Marty w „Strasznym dworze” S. Moniuszki, Flory w „Traviacie” G. Verdiego, II Damy w „Czarodziejskim flecie” W.A. Mozarta, Mercédès w „Carmen” G. Bizeta, Księcia Orłowskiego w „Zemście nietoperza”, Mirabelli w „Baronie cygańskim” J. Straussa. Stworzyła bohaterów w bajkach muzycznych „Jaś i Małgosia” S. Kisielewskiego, „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke, „Kot w butach” H. Januszewskiej, „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej oraz „Księdze dżungli” J. Szydłowskiego.
BARTŁOMIEJ ŁOCHNICKI
Od 2006 r. jest artystą Opery i Filharmonii Podlaskiej. Występuje w musicalach: jako Bula w „Korczaku” Ch. Williamsa, Perczyk w „Skrzypku na dachu” J. Bocka, Raoul de Chagny w musicalu „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera, Pasza Antipow/Strielnikow i Liberiusz w „Doktorze Żywago” L. Simon, w operach: jako Lillas Pastia w „Carmen” G. Bizeta, Sierżant w „Cyganerii” G. Pucciniego, w operetce: jako Ottokar i Pali w „Baronie cygańskim” J. Straussa, a także w bajkach: „Sprawa Kapturka Cz.” M. Guśniowskiej, „Brzydki Kaczorek” M. Urbanka, „Adonis ma gościa” F. Apke i „Księga dżungli”. Występuje również w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera. Jest współzałożycielem Białostockiej Akademii Musicalowej BAM.
MACIEJ NERKOWSKI
Od 2000 r. wykonuje partie solowe zarówno w kraju, jak i za granicą, często podejmując się wykonań muzyki współczesnej. Obecnie nagrywa i koncertuje wraz z zespołem Hashtag Ensemble. Brał także udział w festiwalach muzyki współczesnej: Międzynarodowym Festiwalu Sztuki Perkusyjnej „Crossdrumming Festival”, Międzynarodowym Festiwalu Muzyki Współczesnej „Warszawska Jesień”, Sacrum Profranum w Krakowie, Klang Festival w Kopenhadze, Festival Aujourd’hui Musiques w Perpignan, Flâneries Musicales w Reims oraz Festival Novelum w Tuluzie. W 2009 r. debiutował w Teatrze Wielkim – Operze Narodowej w „Lukrecji Borgii” G. Donizettiego, by powrócić na jego scenę w operze I. Xenakisa „Oresteia”. W 2010 r. zadebiutował partią Schaunarda w „Cyganerii” G. Pucciniego na scenie Teatru Wielkiego w Poznaniu. Współpracował z L.T.L. Opera Studio (Laboratorio Toscano per la Lirica), Theatre de L’Archipel w Perpignan, Filharmonią Narodową w Warszawie czy Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu. Na scenie Teatru im. J. Słowackiego w Krakowie wcielał się w św. Sebastiana w spektaklu „Ojciec” J. Ostaszewskiego. W warszawskim Teatrze Rampa gra Piłata w spektaklu „Jesus Christ Superstar” A. Lloyda Webbera. Na deskach Opery i Filharmonii Podlaskiej występuje w musicalach „Korczak” Ch. Williamsa (Izak), „Upiór w operze” A. Lloyda Webbera (Richard Firmin), „Skrzypek na dachu” J. Bocka (Perczyk i Mordka) i „Doktor Żywago” L. Simon (Liberiusz i Gints), operach „Traviata” G. Verdiego (Baron), „Czarodziejski flet” W.A. Mozarta (Papageno), „Carmen” G. Bizeta (Moralès) i „Turandot” G. Pucciniego (Mandaryn), operetkach J. Straussa „Zemsta nietoperza” (Dr Falke) i „Baron cygański” (Janosz, Homonay) oraz bajkach: „Brzydki Kaczorek”, „Adonis ma gościa”, „Sprawa Kapturka Cz.” i „Księga dżungli”. Występuje w „Kwartecie dla czterech aktorów” B. Schaeffera. Płyta „IV Symfonia – Symphony on the Mercy of God” P. Łukaszewskiego, w której wykonywał partię solową, zdobyła Fryderyka 2017 w kategorii Album Roku Muzyka Współczesna.
JAKUB SZYDŁOWSKI
Aktor musicalowy, dubbingowy i reżyser spektakli muzycznych. Od 2002 r. związany na stałe z Teatrem Muzycznym „Roma”, gdzie grywa główne role we wszystkich wielkich produkcjach. Na „Novej Scenie” Romy wyreżyserował spektakle dla dzieci: „Adonis ma gościa” i „Księga dżungli”, a także spektakl muzyczny „Proces” wg powieści F. Kafki. W Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni wykreował główne role w spektaklach: „Hair” (nagroda: „Debiut Roku 1999”), „Sen nocy letniej” i „Muzyka Queen”. Współpracował z Teatrem Muzycznym „Capitol” we Wrocławiu (Mackie Majcher w „Operze za trzy grosze”, główna rola w „A Chorus Line”). Przed szwajcarską publicznością wystąpił w głównej roli w anglojęzycznej wersji musicalu „Hair”. Zagrał w musicalu teatru Studio Buffo „Romeo i Julia”. Na deskach stołecznego Teatru Komedia gościł w spektaklach: „Kieszonkowa orkiestra” (główna nagroda na Festiwalu Korczaka, 2010), „Najlepsze z najlepszych” i „Niebezpieczne związki”. Obecnie można go również zobaczyć jako Pana Darlinga i Kapitana Haka w musicalu „Piotruś Pan” w teatrze Studio Buffo. W 2014 r. warszawski Teatr Rampa wystawił w jego reżyserii musical „Rent”, a wyreżyserowany przez artystę w Teatrze Muzycznym w Łodzi spektakl „Cyrano” otrzymał Nagrodę im. J. Kiepury w kategorii najlepszy spektakl sezonu 2015/2016). Na scenie Opery i Filharmonii Podlaskiej wyreżyserował przedstawienie muzyczne „Prosimy nie wyrywać foteli, czyli krótka historia muzyki rozrywkowej”, bajki muzyczne „Brzydki Kaczorek”, „Adonis ma gościa”, „Księgę dżungi” oraz musical „Doktor Żywago”.
Godz. 19.00
Miejsce: Duża Scena, ul. Odeska 1
Patronat medialny
Portal Miejski BiałystokOnline