Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2019-09-19
150 wystawców zaprezentuje swoją ofertę 19 września podczas
III Targów Grupy Chorten - Festiwal Smaków w Białymstoku. W planie jest także debata o przyszłości polskiego handlu z udziałem m.in. prezesa Mlekovity Dariusza Sapińskiego i Michała Mrowca, wiceprezesa Kompanii Piwowarskiej. Dzień później grupa partnerska zrzeszająca już niemal 1700 sklepów obchodzić będzie jubileusz 10-lecia.
Targi Grupy Chorten to największe wydarzenie branży spożywczej w północno-wschodniej Polsce, a w tym roku zajmą jeszcze większą powierzchnię, niż w poprzednich edycjach, bo cały poziom 0 Stadionu Miejskiego w Białymstoku wraz z częścią zewnętrzną.
Swoje nowości i dobrze znane już konsumentom produkty zaprezentują czołowi producenci obecni na polskim rynku. Na stoiskach spotkać będzie można przedstawicieli takich firm jak Kompania Piwowarska, Mlekovita, Mlekpol, Piątnica, Sokołów, JBB, Unilever, Wedel, Maspex, Kamis, Nestle, Tchibo, Prymat, Fortuna, Hortex, Coca-Cola, Frito Lay, Koral, Storc, Mondelez, Froneri, Roleski, Podravka, Calsberg i wielu innych topowych marek. Wystawiać się będą nie tylko producenci żywności, ale także dostawcy usług dla biznesu, oferta targowa skierowana jest bowiem do właścicieli sklepów partnerskich Grupy Chorten, którzy liczyć mogą na atrakcyjne ceny przy zamawianiu towarów. Podczas targów zaprezentowanych ma być kilka.
Oprócz części wystawienniczej, warto też zwrócić uwagę na to, co będzie działo się na scenie. W samo południe zaplanowano debatę o przyszłości polskiego handlu, w której udział wezmą przedstawiciele branży spożywczej, prezesi polskich sieci handlowych, samorządowcy i eksperci. W roli gospodarza na panelu dyskusyjnym wystąpi Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten. W dyskusji swoim doświadczeniem i opiniami podzielą się także: Michał Mrowiec, wiceprezes Kompanii Piwowarskiej, Marek Bodynek, prezes zarządu sieci Arhelan, Wojciech Grzeszczak, prezes zarządu spółki Elita Kupców, właściciela sieci Limonka działającej na Pomorzu, Artur Kosicki, marszałek województwa podlaskiego, Rafał Rudnicki, wiceprezydent Białegostoku, Dariusz Sapiński, prezes Grupy Mlekovita oraz Krzysztof Żukowski oraz kanclerz Loży Białostockiej Business Cente Club. Czy obecnie konsolidacja to konieczność, jeśli chodzi o sklepy z polskim kapitałem, jak polityka producentów i dystrybutorów przekłada się na funkcjonowanie rodzimych sklepów, czym taki sklep może się wyróżnić na tle zachodnich dyskontów i supermarketów – to tylko niektóre zagadnienia spotkania.
- Chcemy, by nasze targi były okazją do poruszenia istotnych kwestii dla polskich detalistów, którzy muszą wiedzieć, jak kształtować się może rynek i jak mogą działać, by ich sklepy były atrakcyjne dla klientów – podkreśla Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.
Wśród licznych targowych atrakcji przewidziano pokaz kuchni japońskiej w wykonaniu Mariusza Olechno, sushi chefa sieci restauracji Koku Sushi i pokaz ręcznego robienia słodyczy przez manufakturę Cukier Lukier. Będzie też coś dla fanów sportu - spotkania z zawodnikami futbolu amerykańskiego i bokserami, w tym z Kamilem Szeremetą, mistrzem Europy wagi średniej oraz pokaz łucznictwa konnego w wykonaniu wielokrotnej mistrzyni Anny Sokólskiej z klubu AMM Archery.
W targach Grupy Chorten bierze średnio bierze udział ponad tysiąc uczestników, ale równie dużym wydarzeniem będzie jubileuszowa gala „Złota Dekada Grupy Chorten’ zaplanowana na 20 września, także na terenie stadionu w Białymstoku. To okazja do posumowania 10 lat działań na rzecz integracji polskich kupców i docenienia najlepiej współpracujących sklepów, producentów i dystrybutorów.
- Na gali przyznamy nagrody zarówno za współpracę w minionym roku, jak i tym partnerom biznesowym, którzy są z nami od początku i dzięki nim Grupa Chorten mogła rozwinąć się tak dynamicznie w ciągu tych 10 lat. Wszystko zaczęło się od wizji i pierwszych spotkań z kontrahentami na zapleczu jednego ze sklepów, startowaliśmy od tworzenia grupy na Podlasiu, a dziś jesteśmy już na etapie budowania zasięgu ogólnopolskiego – mówi Sylwia Olechno, dyrektor generalny grupy Chorten.
PROGRAM:
- godz. 9.00-17.00 - prezentacje na 150 stoiskach wystawców - kluczowych producentów i dystrybutorów branży FMCG
- godz. 10.00 - uroczyste rozpoczęcie III Ogólnospożywczych Targi Grupy Chorten
- godz. 10.15 - pokaz kuchni japońskiej w wykonaniu Mariusz Olechno, sushi chefa sieci restauracji Koku Sushi
- godz. 11.00 - spotkanie z bokserami Grupy Chorten Boxing Production oraz Kamilem Szeremetą, Mistrzem Europy wagi średniej
- godz. 12.00 - debata z przedstawicielami branży, ekspertami i politykami o sytuacji i przyszłości polskiego handlu detalicznego
- godz. 13.00 - pokaz łucznictwa konnego, mistrzyni Anna Sokólska z klubu AMM Archery
- godz. 13.30 - losowanie nagród za zamówienia (kupony za minimum 5 zamówień)
- godz. 14.00-15.15 - pokaz ręcznego robienia słodkości przez manufakturę Cukier Lukier
- godz. 14.30 - losowanie nagród za zamówienia (kupony za minimum 5 zamówień)
- godz. 15.00-17.00 - spotkanie z gośćmi specjalnymi marki Żubr, zawodnikami futbolu amerykańskiego
- godz. 15.30 - losowanie nagród za zamówienia (kupony za minimum 5 zamówień)
- godz. 16.30 - losowanie nagród za zamówienia (kupony za minimum 5 zamówień)
losowanie nagród głównych za największe zamówienia (powyżej 50 zamówień)
losowanie nagrody za głosowanie na najlepsze stoisko
ogłoszenie wyników głosowania na najlepsze stoisko
- godz. 17.00 - oficjalne zakończenie III Ogólnospożywczych Targów Grupy Chorten
Patronat Honorowy
Prezydent Miasta Białegostoku
Marszałek Województwa Podlaskiego
Patronat medialny
Portal Miejski BiałystokOnline