Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2016-06-18
W związku z kampanią społeczną „Postawmy na młodych” zapraszamy na
Giełdę Wymiany Gier i Puzzli - plenerową imprezę, która łączy zabawę i naukę.
Giełda to okazja, by pograć na wielkich planszach (warcaby, szachy, puzzle oraz twister), a także wymienić swoje stare gry planszowe lub puzzle na inne.
Każdy miłośnik gier jest mile widziany, im więcej planszówek do wymiany, tym lepiej.
Warto, więc odszukać swoje stare, zapomniane gry w szufladzie i wymienić się z innymi graczami.
Godz. 11.00-15.00
O Giełdzie:
Czy wiesz, że najkrótsza partia turniejowa rozgrywana przez szachowych mistrzów liczyła trzy posunięcia, a rekord Guinnessa w kategorii największych puzzli świata wynosi
551 232 elementów? Czy wiesz, że nazwa popularnej gry „Chińczyk” wcale nie pochodzi z Chin, lecz z Indii, a warcaby 100-polowe wynalazł w 1723 r. Polak - Maciej Żubr, herbu Ostroga?
Gry planszowe fascynują w każdym wieku. Rozwijają zdolności strategicznego, abstrakcyjnego, logicznego i analitycznego myślenia. Uczą funkcjonowania w grupie, zasad społecznych opartych na współpracy i komunikacji, a także umiejętności „wygrywania” i „przegrywania”. Co ważne, dają szansę na bycie razem, integrują. Jeśli jeszcze dodamy do nich odrobinę przedsiębiorczości, korzyści będzie znacznie więcej!
Kampania społeczna „Postawmy na młodych” ruszyła w marcu b.r. Potrzeba wspierania dzieci i młodzieży w ich rozwoju zainspirowała organizatorów do podjęcia długofalowych działań. Ich celem jest zwrócenie uwagi na rolę gospodarki i jej wpływu na życie mieszkańców naszego regionu oraz budowanie „przedsiębiorczego społeczeństwa” - racjonalnego, zaradnego oraz otwartego na biznes.
Dlatego też organizatorzy zachęcają młodych ludzi do rozwijania swoich pasji, zdobywania wiedzy, stawiania sobie celów, planowania, samodzielnego rozwiązywania problemów, ale i wiary we własne możliwości. Poprzez poznanie elementarnych zasad biznesu oraz lokalnych firm i produktów, chcemy przybliżyć młodzieży świat przedsiębiorczości.
Działania skierowane są głównie do juniorów, ale ideą chcą „zarazić” też wszystkich mieszkańców, w tym elity społeczne, polityczne, gospodarcze i akademickie. Promowana jest gospodarka jako podstawowe wspólne dobro - źródło korzyści, ale i klucz do rozwiązania wielu problemów naszego województwa.