Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2018-01-17
Dyskusyjny Klub Filmowy „GAG”: Morderstwo w Hotelu Hilton
kino Forum | 17 stycznia | godz. 18.30
Bilet: 11 zł
Prelekcja przed i dyskusja po filmie: Maciek Białous
"Morderstwo w Hotelu Hilton" / The Nile Hilton Incident
reżyseria: Tarik Saleh
Policjant z Kairu próbuje rozwikłać zagadkę morderstwa kobiety dokonanego w przededniu rewolucji w Egipcie w 2011 roku. Incydent, który z początku wygląda na rutynowe zabójstwo prostytutki, z czasem ewoluuje w znacznie bardziej skomplikowanym kierunku. Śledztwo prowadzi detektywa do egipskiej elity. W kręgu podejrzeń są ludzie z otoczenia samego prezydenta Mubaraka… W roli głównej wystąpił szwedzki aktor libańskiego pochodzenia, Fares Fares, zdobywający coraz większą popularność w Hollywood („Łotr 1. Gwiezdne wojny – historie”, „Wybawienie”, „Wróg numer jeden”).
Sylwetka reżysera
Tarik Saleh – przyszedł na świat w 1972 roku w Sztokholmie. W latach 90. był silnie związany z lokalną kulturą hiphopową, jako jeden z czołowych sztokholmskich grafficiarzy. Jego prace można podziwiać na przedmieściach Sztokholmu, a technikę graffiti, fotomontażu czy kolażu do tej pory wykorzystuje w swoich filmach. Zanim stanął za kamerą, pracował jako dziennikarz, publicysta oraz animator w Sveriges Television AB, dla której zrealizował serial „Dream Team”. Jako współzałożyciel wytwórni Atmo Animation wyprodukował ponad trzydzieści kreskówek. Jego oryginalne filmy dokumentalne, takie jak debiutancki „Sacrificio: Who Betrayed Che Guevara” czy „GITMO – nowe prawa wojny”, zdobyły wiele nagród na światowych festiwalach, podobnie jak animowany dramat „Metropia”, wyświetlany na 25. Warszawskim Międzynarodowym Festiwalu Filmowym. W 2011 roku nakręcił teledysk do wielkiego przeboju szwedzkiej wokalistki Lykke Li „I Follow Rivers”.
Prasa o filmie:
Pierwszorzędne kino noir.
Nick Schager, Variety
Fatalistyczny thriller, obok którego nie sposób przejść obojętnie.
Justin Lowe, The Hollywood Reporter
Niektóre tematy nie zestarzeją się nigdy. Film o korupcji i zbrodni z konkluzją na miarę „Chinatown”.
Andrew Todd, Birth Movies Death
Porywająca opowieść z piekielnie dobrym finałem.
Kaitlyn Booth, Bleeding Cool
Doskonały thriller z kompetentnymi ambicjami politycznymi – kombinacja, jakiej nie sposób się oprzeć.
Stefan Dobroiu, Cineuropa