Dolnośląskie, lubuskie, wielkopolskie i zachodniopomorskie to regiony, które obejmie swym zasięgiem nowa spółka Chorten PD. Powstała dzięki zacieśnieniu współpracy podlaskiej Grupy Chorten i Pro-Detalu z Warszawy, od wielu lat konsolidujących sklepy polskich detalistów.
Od stycznia operatorem ponad 160 punktów handlowych, które dotąd działały pod skrzydłami obu podmiotów, będzie nowa spółka z siedzibą w Warszawie. Jej prezesem został Wojciech Zawieja, prezes zarządu Pro-Detalu, a wiceprezesem – Sylwia Olechno, członek zarządu Grupy Chorten i jej dyrektor generalna, która od 12 lat przewodzi tej inicjatywie kupieckiej.
Współpraca pomiędzy dwoma organizacjami trwała już od 2020 r., a wszystkie placówki handlowe mogły korzystać z warunków handlowych wynegocjowanych przez Grupę Chorten u producentów.
Nowa spółka odpowiadać będzie za koordynowanie współpracy z dotychczasowymi partnerami w 4 województwach na zachodzie kraju, jak również dalszą ekspansję na tym obszarze. Wszystkie placówki, których operatorem będzie Chorten PD, działać będą pod jednym szyldem z drzewem dębu doskonale znanym zwłaszcza na Podlasiu. Spółka będzie realizować politykę handlową całej Grupy Chorten działając na podstawie umów z producentami i realizując wspólne moduły centralne w publikowanych akcjach promocyjnych. Natomiast będzie posiadać autonomię w kwestii pozostałych akcji promocyjnych i zamówień pod nie.
- Ten model współpracy mamy już przetestowany ze spółkami Chorten Mazowsze, Chorten Północ, Chorten Radom oraz z Elitą Kupców na Pomorzu, prowadzącą sklepy Limonka. W ten sposób pokazujemy, że potrafimy się jednoczyć, by wspólnie walczyć o przyszłość polskiego handlu detalicznego - mówi Sylwia Olechno, wiceprezes spółki Chorten PD.
Obecnie w całej Grupie Chorten współpracuje już ponad 2150 sklepów niezależnych właścicieli w 16 województwach. Na Podlasiu działa ponad 350 placówek, a w jego stolicy blisko 100.
malwina.witkowska@bialystokonline.pl