Jagiellonia Białystok nazywana jest Dumą Podlasia. Żółto-Czerwoni to marka, która promuje województwo w całej Polsce, ale nasz region posiada też inne atuty. Są nimi np. parki narodowe. Chcąc jeszcze bardziej uwypuklić walory Podlasia, Jagiellonia wspólnie z lokalnymi parkami narodowymi nawiązała współpracę, w myśl której w trakcie meczów białostockiej drużyny będą prezentowane wystawy zdjęć. Od najbliższego starcia ze Stalą Mielec, aż do końca rundy jesiennej, będzie zatem można na stadionie miejskim podziwiać nie tylko piłkarzy, ale także sztukę pokazującą piękno regionu.
- O Jagiellonii Białystok mówi się, że jest Dumą Podlasia, natomiast o naszych parkach, że są perłami w koronie województwa podlaskiego. Doskonale zdajemy sobie sprawę, że to właśnie walory naturalne, dzika przyroda, a także piękne widoki ostępów leśnych, rozlewisk rzecznych oraz jezior są największymi atutami turystycznymi regionu. Zależy nam, aby zachęcić wszystkich do ich odwiedzania. Wywodzimy się z Podlasia i chcemy pochwalić się tym, co mamy najlepsze - mówi Adrian Molski-Strzałkowski, dyrektor działu marketingu w Jagiellonii Białystok.
Wystawy ze zdjęciami, którym towarzyszyć mają drobne atrakcje dla najmłodszych, pojawią się na sektorze VIP. Pierwszym parkiem, który zostanie zaprezentowany, będzie Białowieski Park Narodowy, a podczas kolejnych spotkań z Koroną Kielce, Wisłą Płock i Legią Warszawa zostaną pokazane odpowiednio: Biebrzański Park Narodowy, Narwiański Park Narodowy i Wigierski Park Narodowy.
W trakcie listopadowej rywalizacji z Lechem Poznań będzie miał miejsce finał całej akcji. Wtedy jeszcze raz ukazane zostaną walory wszystkich 4 parków.
rafal.zuk@bialystokonline.pl