Spośród 200 marek luksusowych, które zostały uwzględnione w badaniu, w Polsce jest dostępnych 61%, co oznacza wzrost o 8 pkt. proc. w stosunku do poprzedniego badania KPMG. Wg autorów raportu Polacy mają najłatwiejszy dostęp do marek luksusowych w segmencie hi-tech oraz alkoholi i używek. Najsłabiej reprezentowane są w Polsce luksusowe marki związane z usługami hotelowymi, marki akcesoriów i dodatków oraz odzieży, obuwia i torebek, chociaż w tym ostatnim segmencie w ostatnim okresie odnotowano kilka znaczących debiutów (np. Christian Louboutin).
W 2010 r. liczba bogatych i zamożnych Polaków wzrosła do około 620 tys. osób, z 606 tys. w 2009 r., przy czym za bogate i zamożne zostały uznane osoby, które w 2009 roku uzyskały dochód powyżej ustawowego progu podatkowego (85,5 tys. zł brutto rocznie, czyli ok. 7,1 tys. zł. miesięcznie). Blisko 1/3 osób bogatych i zamożnych mieszka w województwie mazowieckim, duży odsetek osób zamożnych jest też w województwie śląskim, wielkopolskim i małopolskim.
W ubiegłym roku odnotowano w Polsce 118 382 nowe rejestracje samochodów osobowych luksusowych marek. Najpopularniejszą marką w tej kategorii okazało się Audi. Na kolejnych miejscach znalazły się BMW, Mercedes, Volvo i Saab. Najczęściej rejestrowane były modele mające jednak 5 i więcej lat.
Liczba zarejestrowanych w Polsce łodzi i jachtów od dwóch lat utrzymuje się na stałym poziomie - ponad 1,5 tys. jednostek. Rośnie natomiast liczba prywatnych i firmowych samolotów i helikopterów. W styczniu 2011 r. w Polsce zarejestrowanych było 2215 statków powietrznych - to wzrost o 3,6% w porównaniu do poprzedniego roku - z czego 852 stanowiły samoloty i helikoptery zarejestrowane na osoby fizyczne bądź firmy (z wyłączeniem sektora lotniczego).
W latach 2011-2015 spodziewany jest bardzo duży wzrost wartości rynku konsumpcyjnego, który może osiągnąć nawet 40%. Największym segmentem dóbr luksusowych w Polsce, którego wartość w 2010 r. szacowano na 1,16 mld zł (blisko 1/3 wartości całego), są biżuteria i zegarki. Na dalszych miejscach znalazły się luksusowe alkohole, odzież i obuwie oraz kosmetyki klasy super premium.