Uczniowie podpatrywali skomplikowany proces powstawania etykiet i opakowań, a przy tym poznawali historię firmy, która w ciągu 20 lat pokonała drogę od lokalnej drukarni po zatrudniający 300 osób zakład, będący od dwóch lat częścią międzynarodowej korporacji, dzięki czemu produkcja z Zaścianek trafia zarówno do polskich, jak i do największych światowych marek.
- Chcemy poprzez zabawę uczyć efektywnego gospodarowania własnymi pieniędzmi, tworzenia planów oszczędzania i budżetów domowych. Oczekujemy, że dzięki temu młodzież z terenów wiejskich łatwiej poradzi sobie w nowoczesnym, szybko zmieniającym się świecie – mówi dyrektor Krzysztof Lipiński z Europejskiego Funduszu Rozwoju Wsi Polskiej, koordynator programu.
Jego integralnym elementem są właśnie spotkania z przedsiębiorcami, które mają pokazać możliwości rozwoju, a zarazem rozbudzić wyobraźnię i aspiracje młodych mieszkańców wsi, nierzadko pozbawionych wiary w siebie. Wizyty studyjne pokazują, że dzięki pracy i wiedzy można osiągnąć sukces - zbudować dobrze prosperujący biznes, ale potrzebne do tego są wiedza i ambicje.
Program „Na Własne Konto” realizuje EFRWP przy wsparciu Fundacji na Rzecz Rozwoju Wsi „Polska Wieś 2000” im. M. Rataja oraz we współpracy z bankami spółdzielczymi i lokalnymi przedsiębiorcami. Projekt jest dofinansowany ze środków Narodowego Banku Polskiego.
cezary.m@bialystokonline.pl