Coraz więcej wniosków do ZUS składamy w formie elektronicznej
Wiele osób docenia możliwość składania różnego rodzaju wniosków drogą elektroniczną w Zakładzie Ubezpieczeń Społecznych. To spora oszczędność czasu, a co za tym idzie – także pieniędzy. Nie musimy szukać odpowiedniego okienka, ani stać w żadnych kolejkach. Wystarczy chwila wolnego czasu, dostęp do komputera i internetu, by załatwić wiele ważnych spraw i formalności. Poza tym Pismo złożone w wersji cyfrowej znacznie skraca czas postępowania. Do tego nie ma kosztów wydruku czy przesyłki dokumentów. Dużym ułatwieniem są też przypomnienia wysyłane e-mail lub smsem.
Platforma Usług Elektronicznych ZUS, na której swój profil ma już 8,4 mln użytkowników, pozwala na odbieranie korespondencji, decyzji jak i innych powiadomień dotyczących różnych zdarzeń. - Nie zawsze mamy czas by logować się na swoim koncie i sprawdzić czy złożony wniosek został już rozpatrzony. Jest na to prosty sposób. Wystarczy odpowiednio ustawić subskrypcje. Można wówczas otrzymywać powiadomienia np. o nadejściu dokumentu z ZUS, czy wystawieniu zwolnienia lekarskiego, jak również przypomnienie o terminie zarezerwowanej wizyty, sms-em lub e-mailem. - informuje Katarzyna Krupicka, regionalny rzecznik prasowy ZUS województwa podlaskiego.
Jak włączyć takie powiadomienia?
Włączenie powiadomień jest bardzo proste:
- Każdy ubezpieczony może włączyć na platformie PUE ZUS subskrypcję powiadomień o nowych zdarzeniach na koncie. Wystarczy zalogować się na swoim profilu, a następnie w oknie – "Panel ogólny" wybrać zakładkę – "Ustawienia. Konfiguracja profilu". Na samym dole wchodzimy w "Ustawienia subskrypcji". Powiadomienie może przychodzi wtedy sms-em na telefon albo na adres e-mail – w zależności od tego, jaką opcję wybierze ubezpieczony. Warto z takiej usługi skorzystać. Możemy mieć na bieżąco informacje, o rozstrzygnięciach czy też podjętych działaniach ze strony Zakładu - wyjaśnia Krupicka.
W ciągu ostatnich tygodni wiele osób otrzymało z ZUS wiadomość sms z jednorazowym hasłem do konta na Platformie Usług Elektronicznych. Taką informację otrzymają rodzice oraz opiekunowi, którzy złożyli wniosek o świadczenie "Dobry Start 300 plus” przez bankowość lub portal Emp@tia. Wówczas urząd zakłada im konto PUE automatycznie, (jeśli wcześniej nie było założone). W ten sposób możliwy jest kontakt online w sprawie złożonego wniosku.. Na platformie są też informacje o jego rozpatrzeniu i ewentualnie brakujących dokumentach. Sms z jednorazowym hasłem do PUE przychodzi z numeru 2075. Dla bezpieczeństwa login do konta Zakład przesyła rodzicowi osobno e-mailem. Wiadomości przychodzą na numer telefonu i adres e-mail, które rodzic podał we wniosku o świadczenie 300 plus.
justyna.f@bialystokonline.pl