Konkurs Złote Formaty jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów - największego w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc.
Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zgłosił do konkursu informator "Zmieniamy Podlaskie", album "Wydawnictwo Podlaskie" oraz kampanię on-line na stronie www.bialowieza.forest.eu promującą Puszczę Białowieską jako kandydata do "7 nowych cudów świata".
Urząd Miejski w Białymstoku startuje z czterema propozycjami. Są to: 94. Światowy Kongres Esperanto, płyta "Białystok Muzyczny 2009" oraz kampanie reklamowe festiwalu Jesień z bluesem i tanecznej imprezy Over The Top.
Natomiast Urząd Miasta w Łomży zgłosił X Mikrolotowe Mistrzostwa Podlaskiego i przewodnik turystyczny "Łomża. Gród na nadnarwiańskiej skarpie".
Projekty były przyjmowane w pięciu kategoriach: wydawnictwa promocyjne, kampania outdoorowa, kampania on-line, event i działalność promocyjna. 6 kwietnia poznamy 25 projektów, nominowanych do ścisłego finału konkursu. Spośród nich jury wyłoni laureatów tegorocznej edycji konkursu. Kto otrzyma tytuł Złotego Formatu za najlepszy projekt w swojej kategorii, dowiemy się 22 kwietnia podczas uroczystej gali festiwalu. Na zwycięzców, oprócz honorowego tytułu Złotego Formatu, czekają m.in. ogólnopolskie kampanie reklamowe oraz kampanie na nowoczesnych nośnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze.