Ruszyła kampania medialna w ramach projektu "Program Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej". Program Polskiej Agencji Informacji i Inwestycji Zagranicznych został ustanowiony, by zwiększyć zainteresowanie inwestorów, przyspieszyć tempo rozwoju społeczno-gospodarczego oraz rozwoju turystyki biznesowej we wschodnich województwach Polski. Jego ważnym elementem jest rozpoczęta 3 września międzynarodowa kampania medialna. Spoty, których główny element stanowi pytanie o inwestowanie w Polsce Wschodniej będą nadawane m.in. w amerykańskiej telewizji informacyjnej CNN.
Z humorystycznych reklam padają pytania stawiane przygnębionym biznesmenom: Co powiesz swojemu teściowi albo co powiesz swojemu psychoanalitykowi gdy zapyta: "Dlaczego nie zainwestowałeś w Polsce Wschodniej"? Makroregion jest zaś przedstawiany jako nowy region inwestycyjny w Unii Europejskiej.
Według podsumowań Ministerstwa Rozwoju Regionalnego, w ramach Programu Promocji Gospodarczej Polski Wschodniej, od 1 lipca 2009 r. zorganizowano 81 imprez o charakterze wystawienniczo-promocyjnym w kraju i za granicą. Wzięło w nich udział 1052 przedsiębiorców oraz 312 przedstawicieli jednostek samorządu terytorialnego.
W efekcie ulokowano w Polsce Wschodniej 21 inwestycji, dzięki którym powstało 3,5 tysiąca nowych miejsc pracy. Rozpoczynająca się kampania jest uzupełnieniem wcześniejszych działań promocyjnych. Ma ona wzmocnić wizerunek Polski Wschodniej jako regionu atrakcyjnego inwestycyjnie, z dużym potencjałem rozwojowym.
ewelina.s@bialystokonline.pl)