Mistrzostwo w sezonie 2018, wicemistrzostwo rok później i kilka półfinałów w latach poprzednich - ekipa Lowlanders Białystok od jakiegoś czasu jest jednym z najlepszych klubów w Polsce, jeżeli chodzi o futbol amerykański, a co za tym idzie, ma sporą siłę promocyjną. Stąd też na początku września miasto Białystok zawarło umowę na promocję stolicy Podlasia przez drużynę uczestniczącą w najwyższej klasie rozgrywkowej.
W ramach tejże umowy futboliści - m.in. w spotach wideo - będą promować Białystok i jego atrakcje turystyczne. Mają oni również - podczas meczów domowych oraz przede wszystkim na wyjazdach w całym kraju - nagłaśniać kampanię "Studiuj w Białymstoku" oraz promować aktualny logotyp miasta, serwis miejski bialystok.pl czy nowy fanpage "Odkryj Białystok". W zamian klub otrzyma wsparcie finansowe.
- Białostocka drużyna Lowlanders jest w tym sezonie jednym z faworytów. Mam nadzieję, że trzeci raz z rzędu futboliści zawalczą w finale Polish Bowl. Wspieramy drużynę i kolejny raz zdecydowaliśmy się podpisać umowę promocyjną z Lowlanders. Są tego dwa powody. Po pierwsze, wyniki sportowe. Po drugie, jest to świetne przedsięwzięcie od strony promocyjnej. Klub potrafi promować markę "Białystok" - mówi Rafał Rudnicki, zastępca prezydenta Białegostoku.
W trwającym obecnie sezonie Ludzie z Nizin wygrali jak na razie wszystkie swoje dotychczasowe mecze i pewnym krokiem zmierzają do fazy pucharowej. Do końca rundy zasadniczej pozostały 3 kolejki. W tej części rozgrywek najciekawiej zapowiada się starcie Podlasian z Panthers Wrocław, czyli aktualnymi mistrzami kraju. Do tego pojedynku dojdzie w połowie października. Miejscem zmagań będzie znajdujące się przy ul. Słonecznej boczne boisko stadionu miejskiego.
rafal.zuk@bialystokonline.pl