Uwaga: impreza już się odbyła.
Termin imprezy: 2022-05-17
Koncert z cyklu Scena Mistrzów "Muzyka filmowa - inspiracje" odbędzie się we wtorek (17.05), o godz. 19:00 w Sali Koncertowej UMFC Filia w Białymstoku, ul. Kawaleryjska 5.
Wstęp wolny.
Wystąpią: Alina Mleczko (saksofony) oraz Karina Komendera (fortepian).
W programie:
John Williams, Dave Maslanka, Robert Muczyński, Mychael Nyman, Arno Babadjanian
ALINA MLECZKO polska saksofonistka - solistka. Debiutowała w Filharmonii Narodowej w 1995 roku podczas Festiwalu Kultury Latynoamerykańskiej wykonaniem Fantazji Hectora Villa-Lobosa.
W 1996 roku debiutowała na Festiwalu Warszawska Jesień prawykonaniem Concerto per Sassofono Soprano a Archi Jacka Grudnia również w Filharmonii Narodowej. Wydała dziesięć albumów autorskich i z nagraniami koncertów saksofonowych. Wzięła udział w nagraniach kilkudziesięciu wydawnictw jako kameralistka. Jej solowe wykonania wydane są na płytach monograficznych kompozytorów tj. Paweł Mykietyn, Grażyna Pstrokońska-Nawratil, Jacek Grudzień, czy Edward Sielicki.
Posiada w dorobku liczne nagrania jako muzyk orkiestrowy m.in z Opera i Filharmonia Podlaska, Filharmonia Narodowa, Sinfonia Varsovia, Orkiestra Polskiego Radia, Orkiestra Aukso oraz liczne wydawnictwa z muzyka ethno i muzyka improwizowaną. Jej solowe albumy trzykrotnie nominowane były do nagrody fonograficznej Fryderyk. Otrzymała nagrodę magazynu muzycznego Classica we Francji za płytę Sjesta a także wyróżnienie Rewelacja Audio Video za płytę Fiesta. Już w pierwszych latach artystycznej kariery amerykański fachowy magazyn Saxophone Journal poświęcił jej artykuł monograficzny w numerze poświęconym najwybitniejszym saksofonistkom świata.
Jako solistka koncertuje z najlepszymi polskimi orkiestrami m.in. Symfonia Varsovia z którą odbyła turnee po Niemczech (2010) w Koncercie na Saksofon i Orkiestrę Smyczkową Aleksandra Głazunowa. Koncertowała również z orkiestrami Filharmonii Kijowskiej, Radia Duńskiego, Capella Istropolitana z Bratysławy w wielu krajach Europy, a także USA. Współpracowała z wybitnymi dyrygentami m.in Jacek Kaspszyk, Roman Kofman, Hermann Breuer, Kazimierz Kord, Michał Dworzyński, Paweł Kotla, Jose Maria Florencio. Ma na koncie wiele prawykonań utworów często jej dedykowanych. W kwietniu 2016 roku, ponownie wystąpiła w Filharmonii Narodowej z kolejnym jej dedykowanym koncertem Hanny Kulenty-Majoor. Angażuje się w projekty z muzyką improwizowaną, jazzem i ethno.
W listopadzie 2016 roku zadebiutowała z własnym projektem Alina Mleczko Trance Fusion w Studio im Witolda Lutosławskiego S1 w Warszawie.
Alina Mleczko jest doktorem habilitowanym. Prowadzi klasy saksofonu w ZPSM II st.im. Fryderyka Chopina w Warszawie a także w warszawskim Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina Filia w Białymstoku.
KARINA KOMENDERA pianistka, kameralistka, foktor sztuki w dyscyplinie artystycznej instrumentalistyka, w specjalizacji – fortepian. Pianistka orkiestry symfonicznej Opery i Filharmonii Podlaskiej, akompaniator i korepetytor wokalny. Saksofonistka Big-Bandu OiFP. Wykładowca na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina - wydziale w Białymstoku.
Absolwentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina oraz Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Laureatka ogólnopolskich i międzynarodowych konkursów pianistycznych. Nagradzana stypendiami Prezesa Rady Ministrów, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz wydziału kultury i sztuki rodzinnego Bielska-Białej za wybitne osiągnięcia naukowe i artystyczne. W latach 2007-2009 stypendystka Gold Country Piano Institute w Californii-USA. Jako solistka i kameralistka koncertowała na scenach w Polsce, Austrii, Włoszech, Rumunii, Litwie, Rosji, Malcie, Szwajcarii, Norwegii, Japonii i USA. W 2010 roku zadebiutowała jako solistka na scenie La MaMa Theatre w Nowym Jorku w spektaklu „Chopin – an Impression”. Od 2016 roku jest oficjalnym akompaniatorem Międzynarodowego Konkursu Instrumentów Dętych FINALIS. Współpracuje również z solistami teatrów muzycznych w całym kraju, wykonując recitale z repertuarem musicalowym, m.in. na zaproszenie agencji „Broadway w Polsce”. Obecnie związana również jako realizator i pianista z Teatrem Mazowieckim w Warszawie w spektaklu „Thrill Me", Teatrem Muzycznym w Łodzi w musicalu „Miss Saigon", Teatrem Dramatycznym w Białymstoku w spektaklu „Sopoćko", NieTeatrem i Studiem Dobra 12 w Białymstoku w cyklu „Musical Jam” oraz Grupą Teatralną Coincidentia w spektaklu „Bezbrzeża” wg Pieśni F. Shuberta. Kierownik muzyczny i pianista baletu „We love Chopin” w choreografii Zofii Rudnickiej w Operze i Filharmonii Podlaskiej oraz spektaklu „Preludia” Dave`a Malloya z muzyką Sergiusza Rchmaninowa w Teatrze Muzycznym w Łodzi. Jest uznanym muzykiem sesyjnym, uczestniczy w nagraniach płytowych i medialnych.
Warsztat pianistyczny doskonaliła m.in. u Grahama Scotta, Thomasa Hechta, Johna Perry`ego, Jorgena Larsena, Kevina Kennera i wielu polskich artystów. Uczestniczyła w Festiwalach i Kursach Interpretacji m.in. Gaetano Zinetti Chamber Music w Veronie, Poland-Norway Piano Duo Cultural Bridge w Trondheim i GCPI w Nevada City.