Grupa Chorten ma już 10 lat
Początkowo firma Chorten nie była aż tak wielka. Z 20 założycielskich sklepów przemieniła się w 1700 placówek handlowych. Marka zorganizowała huczne uroczystości z okazji 10 lat istnienia, impreza odbyła się pod hasłem "Złota dekada Grupy Chorten".
Podczas gali przedsiębiorstwa na uczestników czekało wiele atrakcji, jak np. pokaz malowania piaskiem przygotowany przez uczestników programu "Mam Talent", film jubileuszowy i koncert zespołu Perfect. Wszystko odbyło się na hali (zbudowanej specjalnie na tę właśnie okazję) na stadionie miejskim w Białymstoku. Udział w uroczystościach wzięło około tysiąca osób - przedstawicieli branży spożywczej, samorządu i instytucji biznesowych, a przede wszystkim właścicieli sklepów partnerskich.
- To dzięki wam możemy się dziś cieszyć wspólnie 10-leciem nie tylko firmy o nazwie Grupa Chorten, ale także wielkiego projektu, który nazywa się Polska Grupa Sklepów Spożywczych Chorten. Uczestniczy w nim już prawie 1700 sklepów i nasz wspólny sukces zaskoczył wielu niedowiarków, którzy zapowiadali rychły koniec polskich sklepów. My udowadniamy, że Polacy potrafią współpracować, potrafią się jednoczyć, potrafią walczyć o swoje! – mówił do detalistów Krzysztof Pakuła, prezes zarządu Grupy Chorten.
Warto tu przypomnieć, iż Grupę Chorten powołano pod koniec 2009 r., kiedy właściciele 20 placówek postanowili działać wspólnie. Dzięki temu mogli opierać się konkurencji zagranicznych sieciówek i oferować swoim klientom lepsze ceny.
- Od początku wiedzieliśmy, że chcemy działać tak, by stworzyć przestrzeń do partnerskiej współpracy dla każdego, kto ma odwagę w dzisiejszych czasach prowadzić polski sklep. Wiemy, że nie jest to łatwe, ale wiemy też, że musi być przyszłość dla polskiego handlu i my wszyscy w nią wierzymy. Dziś wypłynęliśmy na szerokie wody i tworzymy zasięg ogólnopolski – podkreślał Krzysztof Pakuła.
Nagrodzono najlepszych współpracowników
W trakcie gali Grupa Chorten rozdała około 30 statuetek dla firm, które wyróżniają się we współpracy szczególnym zaangażowaniem. Przyznano także trzy tytuły – "Złoty Partner Dekady". Otrzymały je firmy prowadzące sklepy: Hossa, Centrum Handlowo-Usługowe Gregorek oraz Chorten Max.
- Mówi się, że nam się udało, ale tak naprawdę nam nic się nie udało, sukces osiągnęliśmy bardzo ciężko pracując. To, z czego najbardziej jesteśmy dumni, to relacje, jakie panują w naszej grupie. Dziś warto zaznaczyć, że Grupa Chorten to nie pomysł na biznes, nie sieć sklepów czy franczyza, ale autentycznie zaangażowani ludzie, którzy każdego dnia dokładają starań, by dać klientom to, czego potrzebują dla siebie i swoich bliskich – podkreślała Sylwia Olechno, dyrektor generalny Grupy Chorten.
Przed kilkoma dniami odbyły się również Targi Grupy Chorten – Festiwal Smaków. Podczas wydarzenia zaprezentowało się 150 wystawców Można było spotkać przedstawicieli takich firm jak Kompania Piwowarska, Mlekovita, Mlekpol, Piątnica, Sokołów, JBB, Unilever, Wedel, Maspex, Kamis, Nestle, Tchibo, Prymat, Fortuna, Hortex, Coca-Cola, Frito Lay, Koral, Storc, Mondelez, Froneri, Roleski, Podravka, Calsberg i wielu innych. Targi Chortenu uznaje się za ajwiększe wydarzenie branży spożywczej w północno-wschodniej Polsce. Więcej na ten temat: Zbliżają się III Ogólnospożywcze Targi Grupy Chorten. To duże wydarzenie w regionie.
justyna.f@bialystokonline.pl