Drugi sklep Leroy Merlin w Białymstoku powstał dziesięć lat po otwarciu pierwszego marketu francuskiej sieci w naszym mieście. Podobnie jak ten przy Produkcyjnej znajduje się w sąsiedztwie hipermarketu Auchan. To 41. market sieci w Polsce. Jego powierzchnia handlowa to ok. 8 tys. metrów kwadratowych. Podzielony jest na 13 działów: mocno rozbudowany jest dział ogrodniczy oraz duży nacisk położono na akcesoria dekoracyjne. W nowym markecie zatrudniono 160 osób.
Czwartek, 3 listopada był pierwszym dniem uroczystości związanej z otwarciem sklepu.
- Najważniejsi są klienci, którzy pojawią się tutaj już jutro - mówił Christoph Dubus, dyrektor generalny Leroy Merlin Polska. Podziękował wszystkim, którzy przyczynili się do powstania drugiego sklepu sieci w Białymstoku.
- Cieszę się, że są podmioty gospodarcze, które w takich niełatwych dla firm czasach rozwijają się - przyznał Aleksander Sosna, wiceprezydent Białegostoku. - Jak widać kryzys naszego miasta nie dotyczy.
Powstanie marketu w rodzinnym mieście było wyjątkowym momentem dla Krzysztofa Klimowicza, dyrektora sklepu, który otwierał już placówki w innych miastach, m.in. w Kłodzku czy Rzeszowie. Nie zabrakło podziękowań dla całej załogi.
Punktem kulminacyjnym uroczystości było przecięcie wstęgi przez kierownictwo Leroy Merlin Polska z Christophem Dubusem na czele. Ponadto w uroczystości wzięli udział przedstawiciele władz Białegostoku, duchowni oraz rodziny pracowników sklepu. Na zaproszenie dyrektora marketu w otwarciu uczestniczyli klienci, którzy wchodzą w skład Rady Klienckiej (to ciało, którego celem jest słuchanie opinii klientów i wykorzystywanie w ten sposób informacji do tworzenia oferty handlowej).
W piątek, 4 listopada o godz. 7 sklep przy Hetmańskiej otwiera się dla klientów. Na pierwszych gości czekać będzie kawa i herbata. Otrzymają także drobne upominki. W dalszej części dnia nie zabraknie konkursów dla dorosłych, np. zawodów wkręcania śrub czy oprawek elektrycznych na czas. Klienci mogą też wziąć udział w licytacjach produktów. W programie dla najmłodszych znalazły się m.in. pokazy na szczudłach, malowanie twarzy oraz gry i zabawy przygotowane przez animatorów.