Przyznano spore dotacje
Aż 666 tys, zł przyznał Zarząd Województwa Podlaskiego na udział 7 firm z naszego regionu w prestiżowych targach. Takie wydarzenia pozwalają lokalnym markom znaleźć nowych odbiorców i nawiązać wiele cennych kontaktów.
47,8 tys. zł z Regionalnego Programu Operacyjnego otrzymało Przedsiębiorstwo Handlowo-Usługowe "BS" Alternatory Rozruszniki Dawid Święciński. Dzięki temu firma weźmie udział w targach zagranicznych ReMaTec w Amsterdamie oraz EQUIP AUTO w Paryżu. Marka liczy, że w ten sposób uda jej się "rozwinąć sprzedaż zagraniczną poprzez nawiązanie i utrzymanie wartościowych kontaktów gospodarczych w skali międzynarodowej".
Aż 96,9 tys. zł dostała firma Rokicki Krzysztof EUROMAX, dzięki czemu weźmie udział w targach handlowych Anuga Food Fair w Kolonii w Niemczech oraz w targach World Food Moscow. Marka chce dotrzeć w ten sposób do klientów nie tylko z całej Europy, ale i USA oraz Bliskiego i Dalekiego Wschodu.
Z kolei TENT-BALONY Lech Podbiełło chce wziąć udział w Międzynarodowych Targach Komunikacji Wizualnej Viscom 2020 w Dusseldorfie w Niemczech. I właśnie na ten cel zarząd przyznał firmie 69,4 tys. dofinansowania. Przedstawicielom firmy zależy przede wszystkim na tym, by nawiązać współpracę z kontrahentami z Niemiec, Włoch, Francji, Szwecji, Finlandii, Norwegii, Estonii, Holandii, Szwajcarii, Białorusi i Ukrainy.
Także Photon pojedzie się promować
O robocie Photonie było już wielokrotnie głośno. Firma, która go produkuje - Photon Entertainment - weźmie udział w British Educational Training and Technology Show 2020 (BETT Show) w Londynie. Na ten cen dostała 62,2 tys. z RPOWP. Wydarzenie, na które pojedzie, jest jednym z najbardziej prestiżowych w w dziedzinie technologii skierowanych do branży edukacyjnej. Jest to więc duża szansa na internacjonalizację działalności i wejście na nowe.
239,4 tys. zł dofinansowania dostała Podlaska Fundacja Rozwoju Regionalnego. Pieniądze te przeznaczy na udział przedsiębiorstw z branży spożywczej w międzynarodowych targach SIAL Paris 2020. Inicjatywa ta zakłada wyjazd organizacji jako lidera, jednej średniej firmy oraz czterech firm mikro lub małych, związanych z branżą, jednocześnie będących podmiotami innowacyjnymi i posiadającymi potencjał eksportowy. Działanie to ma na celu promocję branży spożywczej.
Aż 2 firmy wybierają się na targi Automechanika, organizowane we Frankfurcie w Niemczech. Są to - Art-Motor Leszczyńscy, Rutkowscy (dofinansowanie 82,9 tys. zł) i przedsiębiorstwo Techmot (67,7 tys. zł). Oba przedsiębiorstwa mają nadzieję, że udział w największej wystawie w dziedzinie techniki motoryzacyjnej przyczyni się do późniejszego wzrostu ich sprzedaży eksportowej.
justyna.f@bialystokonline.pl